همکاری وزارت فرهنگ با کمیسیون فرهنگی مجلس مثال زدنی است
همکاری وزارت فرهنگ با کمیسیون فرهنگی مجلس مثال زدنی است

به گزارش نوژان نیوز، محمد مهدی اسماعیلی اختتامیه عهدواره چله مهدویت استان تهران در آستان شیخ صدوق اظهار کرد: خدا را شاکریم که دومین عهدواره مهدویت را در این مکان نورانی برگزار کردیم و این بارگاه مامن عشاق اهل بیت عصمت و طهارت است. وی ادامه داد: استان تهران و شهرری از کانون های تاریخی […]

به گزارش نوژان نیوز، محمد مهدی اسماعیلی اختتامیه عهدواره چله مهدویت استان تهران در آستان شیخ صدوق اظهار کرد: خدا را شاکریم که دومین عهدواره مهدویت را در این مکان نورانی برگزار کردیم و این بارگاه مامن عشاق اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی ادامه داد: استان تهران و شهرری از کانون های تاریخی اهل بیت بوده است و ستارگان بی‌نظیری در این مکان نورانی نفس کشیدند و این میراث گرانقدر به ما رسیده است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشد اسلامی، تهران ام‌القرای جهان اسلام منور به حضور چهره های عبدالعظیم حسنی(ع) و شیخ صدوق و بسیاری از ستارگان مکتب ولایت و امامت است.

اسماعیلی با قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران بابت ایده برگزاری عهدواره گفت: در دولت سیزدهم با کمیسیون فرهنگی مجلس همکاری و هماهنگی مثال زدنی داریم.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره از عهدواره چله مهدویت اظهار کرد: به امید خدا این سنت حسنه ادامه پیدا کند؛ در حوزه تعظیم، تکریم و پیامبر و حوزه مهدویت که همه بنیان نظری تشکیل دولت اسلامی و فلسفه امیدواری است و به برپایی عدل و داد منتج می‌شود، توجه زیادی داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظار امام زمان(عج) را می‌کشیم و دست در دست نایبش برای هدایت این نظام اسلامی قرار دادیم.

اسماعیلی توضیح داد: انتظار سازنده است و امام و رهبری انقلاب ما یک مفهوم پیش رونده از مهدویت مطرح کردند و منتظران خودشان باید مصلح باشند تا زمینه دولت کریمه و جهانی فراهم شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) ۶۰ سال قبل انقلاب را آغاز کردند و چشم به دوره طلایی ظهور داشتند و رهبری هم در مقدمه گام دوم مقدمه ای برای تمدن اسلامی با پسوند ظهور عنوان کردند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امیدواریم سربازان خوبی برای تحقق این آرمان ها باشیم؛ ماموریت وزارت ارشاد استقرار جامعه اسلامی در همه بخش ها است و اگر این استعداد و آمادگی برای سلوک مومنانه وجود نداشته باشد آرمان نظام نوین اسلامی، تحقق پیدا نمی کند.

وی یادآور شد: حیات طبیه تحت زعامت ولایت فیقه است و پرچم این انقلاب حسینی به دست صاحب اصلی می رساند.

در این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ تهران به افتخار خادمی مسجد جمکران نائل شدند و از خانواده مرحوم آیت الله ری شهری قدردانی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا