نخستین صندوق حمایت از شرکت های هوش مصنوعی کشور آغاز به کار کرد
نخستین صندوق حمایت از شرکت های هوش مصنوعی کشور آغاز به کار کرد
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از آغاز به کار نخستین صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی کشور در این استان خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، حسین کلانتری خلیل آباد در حاشیه رویداد علمی و نمایشگاه هوش مصنوعی کشور که از روز گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج آغاز به کار کرده است، گفت: این صندوق از شرکت های دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی کشور در ابعاد مختلف حمایت خواهد کرد.

وی بیان کرد: رویدادعلمی ونمایشگاه هوش مصنوعی کشور این امکان را به وجود آورد تا بتوان در مسیر حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان هوش مصنوعی حمایت لازم به عمل آید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ادامه داد: تلاش ها بر این است تا با تقویت شرکت های دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی، زمینه گسترش فعالیت ها و دستیابی به نوآوری را در کشور و استان البرز فراهم کرد.

کلانتری خلیل آباد گفت: دفتر صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی کشور در استان البرز مستقر است و از این استان به تمام مناطق کشور خدمات دهی خواهد داشت.

طبق گزارش رسمی اکنون ۱۹۰ شرکت هوش مصنوعی در کشور فعالیت دارند که تاکنون بیش از ۲۹۰ محصول آنها به تائید دانش بنیان ها رسیده است.

رویدادعلمی ونمایشگاه هوش مصنوعی کشور با شرکت نوآوران و مخترعان ۲۵ استان از دیروز شنبه ۲۲ مهرماه به مدت چهار روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این رویداد ۲۰۰ غرفه محصولات هوش مصنوعی کشور را به نمایش گذاشته اند.