می‌توان بحران بازنشستگی را به فرصت تبدیل کرد
می‌توان بحران بازنشستگی را به فرصت تبدیل کرد
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:بحران بازنشستگی را می‌شود تبدیل به فرصت کرد که برای این کار باید تغییر نگاه داد.

به گزارش نوژان نیوز، مهدی مسکنی در آیین رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای ارزش‌آفرین صندوق‌ بازنشستگی کشوری افزود: باید نگاه ها را به صندوق‌های بازنشستگی عوض کرد.

وی با بیان اینکه سالمندان و بازنشستگان بخش مهمی از صندوق‌های بازنشستگی را تشکیل می دهند، اظهار داشت: دو سوال وجود دارد آیا بحران بازنشستگی وجود دارد و صندوق‌ها به سمت اتمام بحران بروند و اینکه آیا می‌شود مسیر را اصلاح کرد.

وی گفت: در نگاه نخست بحران‌ صندوق های بازنشستگی همچون یک بمب ساعتی است؛ پدیده‌ای که نرخ رشد سالمندی به آن دامن می‌زند و برای خروج از آن از ترس مرگ باید خودکشی کرد.

مسکنی تاکید کرد: در این نگاه صندوق‌ها و بنگاه‌ها محکوم به شکست هستند.

مسکنی گفت: نگاه دوم برگرفته از فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است و گفته شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، در دل هر تهدیدی یک فرصت خوابیده است لذا باید پرسید ما پدیده‌ سالمندی را فرصت می‌بینیم یا تهدید.

وی ادامه داد: می‌توان مقوله سالمندی را مدیریت کرد و صندوق های بازنشستگی را در ریل حل نظام مسائل راهبردی کشور قرار داد.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال وقتی دولت تصمیم گرفت در راستای امنیت غذایی، شیر رایگان را به مدارس برساند و بخش خصوصی به رغم همه تلاش‌ها، کمتر توانست در این میدان خود را نشان دهد، مجموعه صنایع شیر ایران این مشکل را حل و وعده دولت را محقق کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ظرفیت‌های این صندوق، افزود: پرداخت مستمری به بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر در صندوق بازنشستگی و جریان نقدینگی ماهانه ۲۳ هزار میلیارد تومان یکی از فرصت‌های پیش‌روی صندوق بازنشستگی است که می‌توان با دیجیتال کردن اقتصاد از آن بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه صلاح شاخص‌های بیمه‌ای هم فرصتی برای صندوق های بازنشستگی است، تصریح کرد: ۶۳۲ هزار کارمند زیر ۱۵ سال خدمت داریم که ورودی آنها برای صندوق بازنشستگی نیست و اگر ورودی بیاید فرصت است. بهره وری و سود شرکت‌ها هم حائز اهمیت است و سالانه نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع وارد صندوق بازنشستگی می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه امروز ۴۷ تفاهم نامه همکاری و هم افزایی در راستای تبادل ظرفیت ها منعقد شد، گفت: در گام دوم طی پنج ماه ۱۲۴ خدمات توسط همکاران در مجموعه شرکت‌ها ایجاد و تقویت شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا