منشاء پیروزی های جبهه مقاومت الگوهای دوران دفاع مقدس است
منشاء پیروزی های جبهه مقاومت الگوهای دوران دفاع مقدس است
جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: روحیه خودباوری و ایثار نشات گرفته از دوران دفاع مقدس و صدور انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان منجر به پیروزی های متعدد در جبهه مقاومت شده است.

به گزارش نوژان نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجتبی کرمی» در نشستی که با حضور خبرنگاران در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار شد، افزود: در حالی که در ابتدای انقلاب اسلامی هنوز ۲ سال از عمر این شجره طیبه نگذشته بود دشمنان، انقلاب مردم ایران را با انواع و اقسام توطئه ها از جنگ های قومیتی تا کودتاها درگیر کردند.

وی اظهار کرد: دشمنان علیرغم تمام تلاش های خود در داخل کشور موفقیتی به دست نیاوردند و به ناچار بلوک شرق و غرب در یک نقطه متحد شدند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را که در بدترین شرایط از لحاظ آمادگی نظامی به سر می برد، درگیر جنگ خارجی کردند.

وی گفت: در این جنگ ناجوانمردانه دشمن تا بیخ دندان مسلح با ۱۵ لشکر در شمالی ترین نقطه از آذربایجان غربی تا پایین ترین نقطه در دهانه خلیج فارس با استفاده از تمام ابزار، امکانات و پشتیبانی هایی که از جبهه غربی، عربی و عبری و همچنین بلوک شرق داشت، به ایران اسلامی حمله کرد.

کرمی افزود: ولی در این جنگ نابرابر نیز با لطف خدا و تدابیر امام راحل و همت و روحیه ایثار و شجاعت مردم نصرت خدا یاری کرد و توانستیم این جنگ را بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک کشور با پیروزی به پایان برسانیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک اسطوره برای اولین بار پس از ۲۰۰ سال در مقابل تمام دنیا ایستاد و وجبی از خاک خود را نه تنها از دست نداد بلکه در این جنگ به گفته بنیانگذار کبیر انقلاب انقلاب خود را صادر کردیم.

جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه آثار و خروجی و برکات دفاع مقدس را اکنون به صورت ملموس در جبهه مقاومت می بینیم ، گفت: از آثار و برکات آن روحیه خودباوری است که در دنیا به وجود آمد و باعث شد اعتماد به نفس پیدا کنند.

 

برگزاری بیش از یک هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در البرز

کرمی در ادامه به بیان برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس در استان البرز پرداخت و افزود: نخستین برنامه به همین مناسبت پیش از هفته دفاع مقدس و فردا همزمان با سراسر کشور با تجلیل و تکریم چهار هزار پیشکسوت دفاع مقدس در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه به صورت ویدئوکنفرانسی با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار می شود، اظهار کرد: در سال جاری به مناسبت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس ۴۳ عنوان ویژه برنامه با اجرای یک هزار برنامه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور ماه، گلباران ۳۰ گلزار شهدا، افتتاح ۴۳۰ نمایشگاه عکس و نقاشی دفاع مقدس، بازسازی عملیات پیروزمند عملیات کربلای یک در شهرستان نظرآباد، نهضت خدمات رسانی در ۴۳ محله، نواختن زنگ دفاع مقدس و قرائت میثاق نامه در ۴۳۰ مدرسه از جمله این برنامه ها است.

جانشین فرماندهی سپاه استان البرز ادامه داد: اعزام و برگزاری ۴۳۰ اردوی پیشرفت دانش آموزان، دانشجویان، بسیجیان به کارخانجات و پارک های علم و فناوری، اعزام ۴۳۰ نفر راوی دفاع مقدس به مدارس و مساجد، تجلیل از ۴۳ نخلبه دانشجویی و دانش آموزی از دیگر این برنامه هاست.

وی برگزاری ۴۳۰ میز خدمت، تقدیر از ۴۳۰ مادر و همسر نمونه، اعزام ۴۳ گروه پزشکی به مناطق کم برخوردار،برپایی ۴۳ نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری ۴۳۰ مسابقه ورزشی در سطح استان،برپایی ۴۳ ایستگاه خدمات مشاوره ای در حوزه سبک زندگی و فرزندآوری و برگزاری ۴۳۰ پایگاه پیشگیری از طلاق و اعتیاد را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس در استان برشمرد.

کرمی اجرای ۴۳ مراسم شب شعر دفاع مقدس، تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم و جانبازان و ایثارگران، دیدار با چهار هزار و ۳۰۰ خانواده معظم شهدا و جانبازان، اجرای رزمایش کمک مومنانه با توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی و طبخ ۴۳ هزار پرس غذا در مناطق محروم و تجلیل از ۴۳ سرباز را از دیگر این برنامه ها عنوان کرد.

برگزاری ۴۳۰ نشست روشنگری و بصیرتی در سطح نواحی، برپایی ۴۳ ایستگاه امر به معروف و نهی از منکر در قالب سفیران مهر، اجتماع جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب با حضور نخبگان بسیجی گردان های بیت المقدس و سایبری و گروه های جهادی و مدافعان سلامت و اعزام ۴۳ گروه جهادی و توزیع ۴۳ سری جهیزیه به زوج های کم برخوردار از دیگر برنامه هایی است که جانشین فرماندهی سپاه استان البرز به آن اشاره کرد.