مشکلات زیرساختی از موانع توسعه گردشگری البرز است
مشکلات زیرساختی از موانع توسعه گردشگری البرز است
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: البرز باوجود برخورداری از مواهب زیبای طبیعی و آثار ارزشمند تاریخی و گردشگری ، مشکلات و ضعف زیرساختی به عنوان موانع توسعه گردشگری آن شناخته شده است.

به گزارش نوژان نیوز، رحیم خاکی گفت: تقویت زیرساخت های گردشگری مانند ساخت هتل و مراکز اقامتی، پنجره ای به سمت رونق اقتصادی استان البرز است که باید این امر برای تقویت اشتغال و بالابردن درآمد استان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: با گذشت ۱۳ سال از تشکیل استان البرز، بخش گردشگری این استان همچنان از کاستی ها و فقر امکانات رنج می برد که باید به تقویت آنها همت گماشت.

خاکی تاکید کرد: البرز ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری دارد به ویژه از لحاظ گردشگری طبیعی و روستایی غنی است اما زیرساخت‌های گردشگری البرز نیاز به تقویت دارد.

وی ادامه داد: به هر میزان زیر ساخت‌های گردشگری استان قوی‌تر باشد ظرفیت جذب گردشگر بیشتر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : طبق تعریف سازمان جهانی گردشگری، حداقل زمان توقف یک گردشگری در مقصد باید ۲۴ ساعت باشد که با فراهم شدن زیر ساخت‌ها میانگین زمان اقامت مسافران در استان نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: از سوی دیگر باید روستاهای هدف گردشگری به زیرساخت‌های مختلف درمانی، رفاهی و امثال آن مجهز شوند تا فقط اقامت مد نظر نباشد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اولین نکته حائز اهمیت برای گردشگران را احساس امنیت عنوان کرد و گفت: این امنیت با فراهم بودن زیر ساخت‌ها حاصل می‌شود که اقدامی بسیار مهم در زمینه توسعه گردشگری است.

استان البرز با برخورداری از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی و بیش از ۱۰۰ روستای هدف گردشگری از مناطق مناسب برای توسعه گردشگری در کشور است.