مسئولیت کودکان کار به شهرداری تهران واگذار شود
مسئولیت کودکان کار به شهرداری تهران واگذار شود

به گزارش نوژان نیوز، احمد احمدی صدر متولی اصلی طرح ساماندهی کودکان کاررا سازمان بهزیستی دانست و افزود: براساس قانون شهرداری تهران هیچ مسئولیتی را در ارتباط با طرح ساماندهی کودکان کار ندارد و این مسئولیت بر عهده سازمان بهزیستی کشور است. وی اظهارداشت: شهرداری تهران مصمم است پس از سال ها طرح ساماندهی کودکان […]

به گزارش نوژان نیوز، احمد احمدی صدر متولی اصلی طرح ساماندهی کودکان کاررا سازمان بهزیستی دانست و افزود: براساس قانون شهرداری تهران هیچ مسئولیتی را در ارتباط با طرح ساماندهی کودکان کار ندارد و این مسئولیت بر عهده سازمان بهزیستی کشور است.

وی اظهارداشت: شهرداری تهران مصمم است پس از سال ها طرح ساماندهی کودکان کار را به سرانجام برساند اما این کار از عهده شهرداری خارج است چرا که ۱۴ نهاد از جمله سازمان بهزیستی در این خصوص وظیفه قانونی دارند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌ های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه هنوز نتوانستیم طرحی موفق از ساماندهی کودکان کار اجرا کنیم گفت: یکی از عمده ترین مشکلات عدم مدیریت یکپارچه شهری در معضلات اجتماعی است که به همین منظور هنوز نتوانستیم طرح موفقی در این خصوص اجرا کنیم اما شهرداری تهران با مکاتباتی که با ریاست جمهوری داشته تلاش دارد مشکل ساماندهی کودکان کار و خیابانی را مرتفع کند.

به گفته وی، در نامه ای که به رییس جمهور ارسال شده عنوان شده موضوع جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی به شهرداری واگذار شود و یک بار برای همیشه این مسئله حل شود و شهرداری تهران با توجه به تجربیاتی که از جمع‌آوری معتادان متجاهر دارد می‌تواند در این باره موفق عمل کند.

موضوع کودکان کار و خیابانی یکی از معضلات جدی پایتخت است که یک مدیریت یکپارچه و عزمی جدی را می طلبد تا این معضل اجتماعی از چهره پایتخت پاک شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا