مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات آماده شوند
مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات آماده شوند
استاندار تهران با اشاره به کنش‌گری مردم ایران گفت: امیدآفرینی و اعتمادسازی در راستای برگزاری انتخابات به عنوان اولویت باشد و از آنجا که انقلاب مردمی است باید مردم برای حضور موثر و مشارکت حداکثری در انتخابات آماده شوند.

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا فخاری در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان تهران افزود: یکی از موضوعات مهم سال جاری برگزاری انتخابات است، نظام جمهوری اسلامی ایران بر اراده مردم استوار است و دموکراتیک‌ترین کشور در زمینه برگزاری انتخابات هستیم.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی‌ها اظهار داشت: روابط عمومی قلب مرکزی ارتباطات یک سازمان است و این مرکزیت کمک می‌کند تا سازمان به خوبی معرفی، تحلیل و برآورد شود و از دورن این ارتباط، ساختار به آرامش برسد. انتظار از روابط عمومی غلو و زیاده‌انگاری ظرفیت‌های مدیریتی نیست و اینکه روابط عمومی فقط از مدیر تعریف کند سم است.

استاندار تهران تاکید کرد: روابط عمومی پرکننده فاصله رجوع و مرجوع است و باید بتواند فضای خالی چگونگی ارتباطات منطقی در سازمان و مجموعه را حل وفصل کند. از آفت‌های بزرگ، نقش روابط عمومی در معرفی شخصیت مدیرانی است که به دنبال موقعیت‌های اجتماعی و سیاسی هستند که سم مهلکی محسوب می‌شود؛ این در حالی است که عزت‌بخشی به ماهیت است و با تعریف و تمجید به دست نمی‌آید.

وی با اشاره به وظایف روابط عمومی‌ها ادامه داد: یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌ها تبیین است؛ در این راستا آشکارسازی واقعیت‌ها و فراز و فرود دستگاه‌ها اهمیت دارد و با نشان دادن واقعیت‌ها دستگاه‌ها به وظایف و همچنین با خطاهای خود آشنا می‌شوند.

استاندار تهران خطاب به مدیران روابط عمومی استان گفت: ابتکار عمل را به دست بگیرید و اگر قرار است در مسیر خدا کار کنید بهتر است نسبت به گذشته تغییر کنید، و برای حرکت در مسیر رضای خدا باید سخاوتمندانه، بدون منت، توام با صبوری و عزت قدم بردارید.

 

نقش موثر روابط‌عمومی‌ها در سه مولفه مشارکت، رقابت و سلامت انتخابات

مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور نیز با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات اظهار داشت: در میان چهار مولفه مورد تاکید مقام معظم رهبری برای برگزاری انتخابات، روابط عمومی‌ها در سه مولفه رقابت، سلامت و مشارکت وظایف زیادی بر عهده دارند.

افشار دارابی ادامه داد: امروزه ماهیت کار روابط عمومی دچار دگردیسی بزرگی شده است که محور مقاله‌های بسیاری از دانشگاه‌های دنیا است، زیرا فضای مجازی ماهیت کار را تغییر داده و حضور بلاگرها و سلبریتی‌ها شرایط را متفاوت کرده است. روابط عمومی از وظایفی همچون تقویم و تبلیغات محیطی فاصله گرفته و رسالت اصلی روابط عمومی قرار گرفتن در صف مقدم مقابله با هجمه‌هایی است که به دنبال مدیریت افکار عمومی هستند.

وی گفت: رسالت روابط عمومی در زمینه مدیریت افکار عمومی و جهاد تبیین زمانی است که ماهیت فکری مردم نسبت به مسائل اقتصادی، فرهنگی و غیره ارزیابی شود، زیرا به واسطه فضای مجازی مردم ذهنیت خاص پیدا کرده‌اند. روابط عمومی باید در خط مقدم جهاد تبیین اقدام کنند، چرا که نقش روابط عمومی مهم است و سیمای یک سازمان را نشان می‌دهد.

دارابی با اشاره به لزوم اعلام نیازهای حوزه روابط عمومی بر آموزش روابط عمومی‌ها با محوریت شناخت تاکتیک‌های دشمن، شیوه های جدید اطلاع‌رسانی، نحوه تبیین هوش مصنوعی و غیره تاکید کرد.

 

ایجاد شبکه واحد اطلاع‌رسانی ضروری است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران نیز با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان تهران اظهار داشت: آسیب دوره قبل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، برگزاری انتخابات و سپس عدم اقدام موثر بوده که طی آسیب‌شناسی صورت گرفته در این دوره قرار است اقدامات به طور مستمر پیگیری شود.

محمد صائبی با اشاره به فرآیند معرفی کاندیداها و سپس برگزاری انتخابات افزود: با برگزاری انتخابات و مشخص شدن اعضا، کمیته‌های مختلف با همفکری دستگاه‌ها تشکیل می‌شود تا مطالبات پیگیری شود. البته شبکه واحد اطلاع‌رسانی برای پیشبرد اقدامات ایجاد شده تا با وحدت رویه و به شکل درست و منطقی در زمینه اطلاع‌رسانی اقدام کنیم.

وی با اشاره به مطالبات حوزه روابط‌عمومی گفت: شکل‌گیری ساختار روابط عمومی‌ها مهم‌ترین مطالبه است زیرا تا جایگاه حفظ نشود، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. تثبیت شبکه واحد اطلاع‌رسانی ضروری است و از سوی دیگر روابط عمومی‌ها باید در قالب مجمع واحدی تشکل پیدا کنند تا در مسیر درست اقدامات پیش برود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا