مدیریت پدیده گرد وغبار در پایتخت موضوع ملی است
مدیریت پدیده گرد وغبار در پایتخت موضوع ملی است
مدیرکل بحران استانداری تهران با تاکید بر شناسایی چشمه‌های استانی و فرا استانی گردو غبار، گفت: رسیدگی و مدیریت پدیده گردوغبار در این استان موضوعی ملی است.

به گزارش نوژان نیوز، حامد یزدی مهر در حاشیه جلسه کمیته اضطرار پدیده گرد و غبار استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پدیده گرد و غبار در استان تهران یک موضوع ملی است و نباید فقط به برگزاری جلسات بسنده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تهدیدات گردوغبار ضروری است که چشمه های گردوغبار داخل استانی شناسایی شود، خاطرنشان کرد: با شناسایی این چشمه ها می توان راهکارهایی را ارائه کرد.

یزدی مهر با اشاره به اینکه چشمه های گردوغبار در استان های همجوار نیز از اهمیت ویژه برخوردار هستند، افزود: ضروری است که همفکری و گفتمان با استان های درگیر و استفاده از درس آموخته های این مناطق در خصوص مواجهه با گردوغبار در دستور کار اعضای کمیته قرار گیرد.

مدیرکل بحران استانداری تهران تاکید کرد: نکته با اهمیت بعدی، بررسی آسیب پذیری های استان از کشورهای همجوار است که می توان این موضوع را از طریق سازمان های مربوطه پیگیری کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه طی سال گذشته بالغ ۲۰جلسه در حوزه گردوغبار برگزار شد، یادآور شد: استفاده از درس آموخته های مراکز علمی و دانشگاهی استان های دیگر می تواند در حل این معضل در استان تهران راهگشا باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا