مدیریت در مصرف انرژی ضروری است
مدیریت در مصرف انرژی ضروری است
رئیس شورای عالی استان‌ها مدیریت در مصرف انرژی را ضروری دانست و گفت: باتوجه به شرایط موجود موضوع آب هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شرایط برای ایران در این وضعیت جغرافیایی دشوارتر شده است.

به گزارش نوژان نیوز، پرویز سروری در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ ها که با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برگزار شد، افزود: با توجه به شرایط خاصی که در حوزه برق و آب وجود دارد و موج گرمای فزاینده تمام تمرکز وزیر نیرو بر پایدار ماندن شبکه برق است.

وی جنگ آینده بشریت را جنگ آب دانست و اظهار داشت: موضوع آب هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شرایط برای ایران در این وضعیت جغرافیایی دشوارتر می شود. شورای عالی استان‌ها می‌تواند نقش مهمی در این زمینه در سایه تعامل با وزارت نیرو داشته باشد چرا که مصرف بهینه آب فرهنگ سازی می خواهد و ما در همه سطوح کشور نمایندگانی داریم که در این زمینه می‌توانند نقش ایفا کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: در سایر بخش‌های دیگر نیز می‌توانیم تعامل سازنده با وزارت نیرو داشته باشیم و همکاران دو مجموعه در جلسات مشترک نقاط تعامل را شناسایی کنند تا باری از دوش مردم برداشته شود.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود شوراها را سرمایه اجتماعی بزرگی دانست که امام (ره) پایه گذار آن بودند تا نظامی مبتنی بر اراده مردم شکل بگیرد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی با ذکر خاطره‌ای از معمار انقلاب گفته است: “در نوفل لوشاتو خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم و اولین موضوعی که به ما تأکید کردند این بود که برای شوراها و شکل گیری آن برنامه ریزی کنید و این نشان دهنده اهمیت شوراها در افکار و برنامه‌های امام(ره) دارد که اولین اولویت خود را بحث شوراها مطرح کردند تا کار مردم به دست مردم داده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: ما در شوراها ظرفیت ۱۲۶ هزار نفری داریم که از دل روستاها تا بزرگ ترین شهرها در شورای عالی استان‌ها حضور دارند که این ظرفیتی بی بدیل در کشور محسوب می‌شود، هر چند عقب ماندگی‌های زیادی در مسیر تعالی شوراها وجود دارد اما هم قسم شدیم تا این مسیر را طی کنیم و خواسته امام و رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

سروری به حضور محرابیان در جلسه امروز شورای عالی استان ها اشاره کرد و گفت: وزیر نیرو از وزیران باسابقه و پرکار است که در شرایط سخت سکان هدایت این وزارتخانه را به دست گرفت؛ مشکلاتی که از دولت پیشین انباشته شده بود و به دولت سیزدهم رسید، در حالی که همه انتظار روزهای سختی برای خاموشی‌ها مانند دولت قبل را داشتند اما با تلاش و تدبیر وزارت نیرو کمترین مشکل پیش آمد و از وزیر و همکاران وی تشکر می‌کنیم.

نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ ها امروز با حضور محرابیان وزیر نیرو در محل شورای عالی استان ها برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا