مدرسه باید سنگر تبیین ارزش ها باشد
مدرسه باید سنگر تبیین ارزش ها باشد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک به مناسبت هفته بسیج ، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و روشنگری مسائل برای نسل جوان گفت : تعلل در عرصه جهاد تبیین جایز نیست و این جهاد بزرگ باید از سنگر مدرسه آغاز شود.

به گزارش نوژان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نعیمی در «همایش تبیین» در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز که به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان البرز به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود ، افزود: مدرسه باید سنگر جهاد تبیین باشد و فرهنگیان و معلمان ضمن علم آموزی باید به وظیفه خطیر خود در عرصه جهاد تبیین عمل کنند .

وی با بیان اینکه باید برای برخورداری از یک ارتباط سازنده با نسل جوان برنامه ریزی کنیم ، اظهار کرد : باید با نسل جوان همانند فرزندان خود برخورد کنیم و با تشریح و تبیین مسائل ، نگذاریم شبهه و پرسشی در ذهن آنها باقی بماند .

نعیمی با اشاره به تلاش امپراطوری استکباری غرب برای ایجاد فاصله بین نسل جوان و ارزش های انقلاب اسلامی ، تصریح کرد : حتی اگر ما امکان پاسخگویی به پرسش و شبهه ای را نداریم یا در مورد آن آگاهی نداریم باید در مورد آن تحقیق کنیم و پرسش بی پاسخ در ذهن جوانان باقی نگذاریم .

وی با اشاره به سخنان امام خمینی ( ره) در خصوص اهمیت جایگاه بسیج مبنی بر اینکه افتخار می کنم که یک بسیجی هستم ، عنوان کرد : ابرمردی چون امام خمینی (ره) که ابرقدرت های شرق و غرب عالم از هیبت او به لرزه درآمده بودند ، خود را با افتخار بسیجی می داند و این مسأله گواه اهمیت جایگاه رفیع بسیج است .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با تاکید بر اینکه بسیج همواره به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی پایبند بوده است ، تصریح کرد : بسیج همواره در سخت ترین لحظات در کنار مردم قرار داشته است و هرگاه که مشکلی در برابر کشور ، نظام و انقلاب قرار گرفته است ، این تفکر بسیجی بوده است که راهگشا شده است .

نعیمی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ و ارزش های بسیج در فضایی صمیمانه برای نسل جوان تشریح و تبیین شود ، افزود : اگر تفکر بسیجی در جامعه نباشد ، جامعه روی خوش نخواهد دید .

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه ارتش کشورهای عربی در جنگ شش روزه نتوانست حریف اسرائیل شود ، بیان کرد : امروز با الگو برداری محور مقاومت از فرهنگ بسیج یک گروه کوچک چون حماس رژیم صهیونسیتی که مدعی برخورداری از پنجمین ارتش دنیا است را در غزه زمین گیر کرده و شرایط خود در آتش بس را به آن تحمیل می کند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به اینکه رمز پیروزی های کشور و محور مقاومت تفکر بسیجی است ، خاطرنشان کرد : جوان ایران اسلامی باید با تفکر بسیجی که رمز پیروزی، عزت و سربلندی است آشنا شود و این وظیفه من و شما فرهنگیان عزیز است که مدرسه ، دانشگاه و جامعه را با ارتباط سازنده به بستر جهاد تبیین و بصیرت افزایی تبدیل کنیم.