قطعه نخست بزرگراه شهید سلیمانی کرج آماده بهره برداری است
قطعه نخست بزرگراه شهید سلیمانی کرج آماده بهره برداری است
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر کرج اعلام کرد: قطعه نخست بزرگراه شهید سردار سلیمانی کرج با اهتمام مدیریت شهری آماده بهره برداری است.

به گزارش نوژان نیوز، حسین مهاجری در حاشیه بازدید از بزرگراه شهید سردار سلیمانی در شمال کلانشهر کرج به خبرنگاران گفت : طی ۹ ماه گذشته مدیریت شهری کرج بخش عمده فعالیت های عمرانی خود را روی این بزرگراه متمرکز کرد و توانست ۷.۵ کیلومتر آن را تکمیل کند.

وی ادامه داد: با تکمیل تمام بزرگراه شهید سلیمانی به طول حدود ۱۸ کیلومتر ، ۴۰ درصد ترافیک استان البرز به این مسیر جدید انتقال می یابد.

مهاجری با بیان اینکه امسال پنج هزارو۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی مدیریت شهری کرج به ساخت بزرگراه شهید سلیمانی اختصاص یافته است ، گفت: به زودی نیز اقدام لازم برای جذب سهم ۳۵ هزار میلیارد ریالی دولت برای این پروژه به عمل می آید.

وی بیان کرد: امسال چهار ملک مسیر بزرگراه شهید سردار سلیمانی کرج از محل سهم دولت بارگذاری شده است .

رییس کمیسیون حمل ونقل شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت : در ۹ ماه گذشته حدود چهار میلیون متر مکعب در بزرگراه شهید سلیمانی کرج خاکبرداری شده است .

وی ادامه داد: دراین مدت چهارصد هزار کامیون ۱۰ چرخ خاکبرداری ، یک و نیم میلیون متر مکعب خاکریزی و ۱۱۰ هزار تن پخش آسفالت در ۷.۵ کیلومتر آماده بهره برداری این بزرگراه بخش شده است.

این مسوول افزود: همچنین در این مدت ۶۵ هزار متر مکعب بتن ریزی شده است .

مهاجری با بیان اینکه دسترسی های متعددی در مسیر بزرگراه شهید سلیمانی کرج احداث یا پیش بینی شده است ، گفت : در اجرای این پروژه پیوست زیست محیطی نیز رعایت کرده ایم .

وی تاکید کرد: افتتاح کامل بزرگراه شهید سردار سلیمانی روزانه ۹۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت صرفه جویی دارد که کمک بزرگی به اقتصاد کشور کمک است .

مهاجری گفت : تعدادی درخت در مسیر این بزرگراه با رعایت اصول فنی ومهندسی جابه جا شد.

وی با اشاره به تامین بخش زیادی از پروژه بزرگراه شهید سلیمانی توسط مدیریت شهری کرج افزود: افتتاح کامل این پروژه با درآمد سالانه ۲۰ هزار میلیارد ریال همراه است که تا ۳۲ سال به مدیریت شهری کرج تعلق دارد.

رییس کمیسیون جمل ونقل شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: این بزرگراه در بین ۲۸ اتوبان کشور جایگاه نخست را به لحاظ جذب ترافیک خواهد داشت.

وی یادآور شد: در ضلع شمالی این بزرگراه ۵۰۰ هزار هکتار زمین وجود دارد که این اراضی برای پیشگیری از رانش و سیلاب غیر قابل نفوذ شده و سامانه هدایت آبهای سطحی برای اراضی مذکور اجرا شده است.

این عضو شورای شهر گفت : تلاش ها بر این است تا سال آینده را شهید همت از طریق بزرگراه سردار شهدید سلیمانی به شهر کرج متصل شود.

ابوالفضل رحمانی مدیر اجرایی پروژه بزرگراه شهید سلیمانی گفت: طی ۹ ماه گذشته اقدامات گسترده ای برای تکمیل این بزرگراه توسط مدیریت شهری کرج به عمل آمده است .

وی ادامه داد : تمام مجموعه فنی و کارشناسی و مدیریت شهری کرج برای تکمیل این بزرگراه بسیج شده که مردم در آینده نزدیک شاهد افتتاح بخشی از آن خواهند بود.

رحمانی از پل B۱ به عنوان مهمترین بخش بزرگراه شهید سلیمانی یاد کرد و گفت : این پل به ارتفاع ۱۳۶ متر بلندترین پل خاورمیانه به شمار می رود که از مهندسی پیچیده برخوردار است .

وی اظهار کرد : این پل به طول حدود ۹۰۰ متر دارای دهنه های ۱۸۰ متری است .

بزرگراه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به طول حدود ۱۸ کیلومتر عملیات احداث آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

این بزرگراه ، آزاد راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج – قزوین و آزاد راه غذیر در غرب این کلانشهر متصل می کند.