قدرت واقعی در دنیای امروز، تسهیم «داده» است نه حبس آن
قدرت واقعی در دنیای امروز، تسهیم «داده» است نه حبس آن
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در دنیای امروز و با سرعت شتابان فناوری، قدرت واقعی در تسهیم «داده» است نه در حبس آن. سکوها و پلتفرم‌ها به این دلیل در حال پیشرفت هستند که با داده‌هایی که در دسترس دارند، مکان دسترسی را برای کاربران ایجاد می‌کنند. ما نیز در دولت این دسترسی را ایجاد می‌کنیم.

به گزارش نوژان نیوز، «میثم لطیفی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت آینده دولت فناوری اطلاعات است و دولتمردان آینده شما سازندگان سکوها و خالقان نرم افزارها هستید. صریح‌تر بگویم حکمرانان فردا، مردان فناوری اطلاعات امروز هستند.

وی گفت: از نظر من مهم‌ترین شغل در بخش دولتی مشاغل حوزه فناوری اطلاعات است. علت این است که افراد شاغل در این حوزه جزو افراد خاص هستند. یکی از مختصات‌شان این است که خیلی مایل به فعالیت در بخش دولتی نیستند چرا که این بخش جذابیت‌های بخشی خصوصی را ندارد به همین جهت صید کردن این افراد کار سختی است.

لطیفی خاطرنشان کرد: افراد فعال در این مشاغل برای ما ارزشمند هستند و امیدوارم در همکاری مشترک بین سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت ارتباطات امکان جذب این افراد مهیا شود. سرمایه انسانی حوزه فناوری اطلاعات باید برای ما برتری ایجاد کند. این برتری لزوما به حوزه‌های فنی برنمی‌گردد و اتفاقا برتری که به آن نیاز جدی داریم بخش نرم این حوزه است.

لطیفی گفت: اکنون تجهیزات و امکانات تا جایی که امکان آن فراهم بوده تامین شدند و زیرساخت‌ها ساخته شدند اما مهم‌ترین خلا این است که دستگاه‌های اجرایی خود را مالک داده‌ها می‌دانند. حکمران اصلی داده‌ها مردم هستند. مدتی است دستگاه‌های اجرایی پر از داده‌ هستند اما هیچکدام متصل نیستند. تلاش ما این است که از طریق پنجره ملی این داده‌ها همگی متصل و هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد.

لطیفی افزود: قدرت واقعی در تسهیم داده است نه در حبس داده‌ها. سکوهاو پلتفرم‌ها به این دلیل در حال پیشرفت هستند که از طریق داده‌ها، امکان دسترسی برای کاربران ایجاد می‌کنند. ما در دولت این دسترسی را ایجاد می‌کنیم.

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور افزود: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاقات ارزشمندی رخ داده است. اما باید دید فناوری اطلاعات تا چه میزان باعث افزایش بهره‌وری شده‌است؟ باید کمک کنیم تا رضایتمندی افراد جلب شود. به همین دلیل با همکاری وزارت ارتباطات سامانه رضایت‌سنجی مردم راه‌اندازی شد. ما تقریبا از بعد عید ۴۶۴ هزار کد ۲ بعدی طراحی شده تا مردم میزان رضایت خود را از کارمند دولت اظهار کنند که این سامانه با استقبال بسیاری از سوی مردم مواجه شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا