فسادی در واردات برنج نداشتیم
فسادی در واردات برنج نداشتیم
سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، انحصار واردات برنج توسط یکی از برندهای داخلی را تکذیب کرد و گفت: انحصاری در حوزه واردات برنج وجود ندارد و فسادی رخ نداده است.

به گزارش نوژان نیوز، «احمد خانی نوذری» درباره انحصار واردات برنج توسط یکی از برندهای داخلی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از پارسال در حوزه واردات این محصول ارز ترجیحی نداشته و واردات برنج با ارز نیمایی انجام شده است.

وی تصریح‌کرد: در طول یک دهه واردات سالیانه برنج بین یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده و اگر متوسط واردات یک دهه برنج محاسبه شود این عدد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.

خانی نوذری با تاکید بر اینکه ثبت سفارش واردات انحصاری نیست گفت: به همه شرکت‌ ها اجازه ثبت سفارش داده شده و بیش از ۱۲۰ شرکت واردات برنج را انجام دادند.

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: همچنین هیچ شرکتی بیش از ۱۵ درصد واردات برنج نداشته و سهم هر شرکت واردکننده کمتر از این عدد بوده است.

وی اظهار داشت: آمار وزارت جهاد کشاورزی در تولید برنج سال گذشته نشان می‌دهد تولید آن پایین‌تر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده و بر اساس آمار رسمی گمرک هم یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن برنج سال گذشته وارد شد.

خانی نوذری افزود: از ابتدای سال تاکنون کمتر از ۸۰۰ هزار تن واردات برنج به ثبت رسیده است و با توجه به مدیریت ثبت سفارش وزارت جهاد کشاورزی این عدد تا پایان سال کمتر از یک میلیون تن خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا