فروش ۵۰۰ محصول شرکت های دانش بنیان البرز در داخل و خارج کشور
فروش ۵۰۰ محصول شرکت های دانش بنیان البرز در داخل و خارج کشور
رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: شرکت های دانش بنیان این استان سال گذشته ۵۰۰ محصول را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رساندند.

به گزارش نوژان نیوز، مهدی عباسی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری راه‌اندازی نخستین مرکز توسعه احیای نوآورانه کشور در استان البرز افزود: سال گذشته پارک علم و فناوری البرز با هفت میلیون یورو فروش در بازار خارجی و ۲۰ هزار میلیارد ریال فروش در بازار داخلی به عنوان برترین پارک علم و فناوری کشور شناخته شد.

وی بیان کرد: البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور شناخته شده و پارک علم و فناوری استان هم باید متناسب با این موضوع باشد.

عباسی افزود: یکی از ویژگی‌های پارک علم و فناوری البرز این است که در دل مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی قرار گرفته و این دو می‌توانند از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

وی با اشاره به استقرار ۴۱۹ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز، گفت: ۱۱۰ مورد از این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری البرز مستقر هستند.

 

کمبود برق و گاز در صنعت باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز جزو ۱۰ استان برتر در تولید ناخالص داخلی است، گفت: کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان باعث شده واحدهای تولیدی حداقل چهار ماه از سال را با مشکل مواجه باشند. این مسأله باعث از دست دادن بازار کشورهای همسایه و مقصد می‌شود.

سیف‌الله اسدالهی” افزود: عمده این واحدها به دلایلی چون تحریم، کرونا، ناترازی بانک‌ها دچار مشکل شده‌اند که اینها قابل حل است.

وی ادامه داد: تصمیماتی در بخش صادرات و واردات و گروه‌های ارزی سامانه صنعت و معدن برای واحدهای تولیدی مشکلاتی ایجاد می‌شود که حل آن از استان خارج است و به تصمیمات کلان در سطح وزارت اقتصاد، هیات وزیران و حتی سران قوا نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز فرصت‌های صادراتی حتی پس از یک هفته هم جایگزین می‌شود، افزود: کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان باعث شده واحدهای تولیدی حداقل چهار ماه از سال را با مشکل مواجه باشند. این مسأله باعث از دست دادن بازار کشورهای همسایه و مقصد می‌شود.

وی تاکید کرد: به دلیل همین مشکلات سرمایه‌گذاران مراجعه و اعلام می‌کنند که در حال انتقال سرمایه‌های خود هستند. قبل از احیا واحدها باید به فکر حل این مشکلات باسیم.

اسداللهی گفت: استان البرز با سه هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید ناخالص داخلی است که به همین دلیل اگر اعتبارات نهضت احیای واحدهای تولید هدفمند باشد می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور واحدهای اقتصادی شرکت سینا فناوران ماندگار ، ایده پردازان جاوید پردیس تولید تجهیزات ،کنترل کیفیت و موادشیمیایی حوزه نفت گاز و پتروشیمی برای احیا مورد بازدید قرار گرفت.