غدیر، آزمونی بزرگ برای سنجش ولایت پذیری بود
غدیر، آزمونی بزرگ برای سنجش ولایت پذیری بود
شهردار کرج گفت: روزی که پیامبر اکرم(ص) دستان دوست، برادر، ولی و وصی خود را بالا گرفت تا به همگان معرفی کند در واقع آزمونی بزرگ برای پیروان ایشان بود.

به گزارش نوژان نیوز، مهرداد کیانی ضمن تبریک فرا رسیدن یکی از بزرگترین و ارزنده ترین اعیاد مسلمانان اظهار کرد: این آزمون برای آنانی بود که مدعی پیروی و اطاعت از ایشان بودند، اما بسیاری از آنها در عمل ولایت علی(ع) را که اساسی ترین و جدی ترین توصیه حضرت محمد(ص) پیش از رحلت بود نپذیرفته و در آزمون ولایت پذیری رفوزه شدند.

مهرداد کیانی ادامه داد: آنچنان که پیامبر(ص) اعلام کرد “هر کس من مولای اویم از این پس علی(ع) مولای اوست” انتظار می رفت مسلمانان و پیروان ایشان، بدون کوچکترین تردید و ابهام ولایت امام علی(ع) را بپذیرند اما حسد، کینه و خودبزرگ بینی باعث شد بسیاری از این مهمترین و اساسی ترین دستور پیامبر اکرم(ص) سر باز زده و مسیری که ایشان برای دین مبین اسلام تعیین کرده بود، تغییر دهند.

کیانی با بیان اینکه این کُرنش زمینه اختلاف و آسیب بسیار زیادی را بین مسلمانان فراهم کرد، ادامه داد: چنان‌چه پیروان با اطاعت محض از پیامبر، به وصیت آشکار ایشان عمل می‌کردند به طور حتم قدرت و فراگیری دین مبین اسلام در جهان بسیار بیشتر می‌شد لیکن این مرحله آزمونی از سوی پروردگار برای تشخیص مدعیان دینمداری و مسلمانان واقعی بود.

وی تصریح کرد: این آزمون امروز نیز برای ما ادامه دارد تا بدانیم ولایت پذیران حقیقی چه کسانی هستند و چه کسانی تنها داعیه ولایت‌مداری دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: عید غدیر فرصت مغتنمی برای بازنگری در رفتار و گفتار و افکارمان است، زمانی که باید بسنجیم تا چه اندازه بین این اجزا هماهنگی و همسویی ایجاد کرده‌ایم.

وی، با تبریک مجدد این روز به تمامی مسلمانان بویژه شهروندان کرجی، به برنامه‌های شهرداری برای گرامی‌داشت این روز اشاره کرد.

کیانی اذعان کرد: با توجه به اینکه یادآوری عظمت و جایگاه این عید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ لذا شهرداری کرج کوشیده است با اجرای جشن‌های متنوع و برنامه‌های فرهنگی متعدد، خاطره خوشی را از این عید در ذهن همشهریان به جا بگذارد که از جمله آنها برگزاری ۱۱۰ جشن محله‌ای و تعدادی جشن بزرگ در مراکز عمومی شهر از جمله مصلای بزرگ امام خمینی(ره) است.