طرح های تفصیلی البرز روزآمد نیست
طرح های تفصیلی البرز روزآمد نیست
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اشاره به اهمیت الزامات توسعه شهری و ساخت و سازها ، طرح های تفصیلی شهرهای استان را روزآمد ندانست .

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا مجربی در نشست با خبرنگاران افزود: بر همین اساس شاهد تخلف های پیچیده سازمانی در بخش ساخت وسازهای استان البرز هستیم.

وی ادامه داد: به طور معمول طرح های تفصیلی ، افق دور دست توسعه شهری را ترسیم و تکلیف مهندسان ناظر را مشخص می کنند.

مجربی گفت : بررسی های میدانی نشان می دهد که ۹۹ درصد ساختمان های استان دارای گزارش مهندسان ناظر هستند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون حدود ۶۰ هزار دستور نقشه در اختیار نظام مهندسی البرز قرار گرفته است ، بیان کرد: در این مدت  سه هزار و ۲۰۰ ناظر ساختمان براثر تخلف مشمول تبصره هفت شدند.

مجربی تاکید کرد: تا زمانی که جرائم ساختمانی با پرداخت هزینه توسط متخلف قابل رفع است نمی توان از تخلف های بعدی در این زمینه پیشگیری کرد.

وی  با بیان اینکه در شهر کرج تخلف در طبقات به دلیل بالا بودن جریمه کم است ، گفت :  در این حال باید طرح تفصیلی این شهر به روز شود.

رییس سازمان نظامک مهندسی ساختمان البرز تاکید کرد: ۹۰ درصد ساختمان ها توسط مهندسان ناظر استان البرز به خوبی نظارت و به شهرداری ها گزارش داده می شود.

وی با قدردانی از شهردار گرمدره به خاطر مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز بیان کرد: در زمان حاضر تخلفات در این شهر به حداقل رسیده است .

استان البرز ۱۸ شهر وحدود ۳۰۰ روستا دارد.