ضرورت تسریع در ارتقای دیپلماسی سلامت ایران و عراق
ضرورت تسریع در ارتقای دیپلماسی سلامت ایران و عراق
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت تسریع در ارتقای دیپلماسی سلامت با تشکیل کارگروه‌های ویژه و عملیاتی کردن توافق نامه‌های ایران و عراق تاکید کرد.

به گزارش نوژان نیوز، بهرام عین اللهی در دیدار با وزیر بهداشت عراق در ستاد وزارت بهداشت افزود: با توجه به اینکه همکاری خوبی میان دو کشور ایران و عراق در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد باید عملیاتی کردن توافق نامه های همکاری در این زمینه سرعت گیرد تا بتوانیم در جهت ارتقای خدمات دهی به مردم این دو کشور موفق باشیم.

وزیر بهداشت اظهارداشت: اکنون ۱۵ هزار خانه بهداشت در کشورمان وجود دارد و دارای۶۷ دانشگاه، ۲۷۰ هزار دانشجو و غیره هستیم و در واقع توانمندی‌های ایران در سطح منطقه دنیا قابل قبول بوده و می تواند به تبادل دانش و انتقال تجارب خود در حوزه علم نوین پزشکی به عراق و حتی به سایر کشورها کمک کند.

عین اللهی گفت: ایران تجربه خوبی دراجرای پروژه های مشترک بهداشتی، بیمار یابی و درمان آنها، بیمارستان سازی و تبادل استاد و دانشجو دارد و می تواند به عراق در این زمینه ها کمک کند.

وی افزود:با توجه به اینکه در ایام اربعین همکاری‌های خوبی میان ایران و عراق وجود دارد و جمعیت هلال احمر کشورمان می تواند خدمات ارزنده ای را به این کشور ارائه دهد.

وی تصریح کرد: امروز ارتباط بین دو کشور ایران و عراق ویژه و با سایر کشورها متفاوت است و مردم آنها احساس دوستی و نزدیکی زیادی دارندو شاهد این نزدیکی دو کشور هستیم.

وی اظهارداشت: به دلیل نزدیکی و دوستی این دو کشور، باید خدمتگزاران آنها ارتباطات وسیعی و گسترده ای با هم داشته باشند تاخدمات ارزنده به مردم ارائه شود.

عین اللهی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور بر همکاری‌های حوزه سلامت میان ایران و عراق، از انعقاد تفاهم نامه در این زمینه خبر داد و گفت: باید با سرعت و شتاب بیشتری همکاری‌های حوزه سلامت ایران و عراق شکل بگیرد و عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: شهدای زیادی در مبارزه با حرم داشتیم و رزمندگان ما فرقی میان ایران و عراق نمی دانستند و جلوه های زیبایی از اشتیاق مردم ما به خصوص در مراسم اربعین به این کشور دارد که باید شاهد توسعه و گسترش خدمات سلامت میان دو کشور باشیم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا