شهرهای اقماری امکان راه اندازی خطوط اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو در داخل شهر را ندارند
شهرهای اقماری امکان راه اندازی خطوط اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو در داخل شهر را ندارند
خزانه دار شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: شهرهای اقماری امکان راه اندازی خطوط اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو در داخل شهر را ندارند و کمالشهر نیز در حوزه رفت و آمد مردم با این مشکل مواجه است.

به گزارش نوژان نیوز، حسن زارع رفیع در نشست خبری با اصحاب رسانه از تحقق ۸۰ درصدی پیش بینی بودجه کمالشهر خبر داد و اظهارداشت: دست شهرهای اقماری برای اجرای قانون بسته بوده و قوانین در این شهرها به گونه دیگری است و برخی اقدامات را نمی توان در آن ها انجام داد.

خزانه دار شورای اسلامی شهرستان کرج اذعان کرد: تلاش ها و درآمدهای کوششی در شهرها به شدت کاهش یافته است امسال بودجه این شهر، ۶۰ درصد عمرانی، ۴۰ درصد جاری بسته و تا ۳۱ شهریور ماه نیز محقق شده است.

وی هدف شورای اسلامی کمالشهر را پررنگ تر کردن پروژه های عمرانی در بودجه سال جاری دانست و بیان کرد:چهار شهر اقماری در اطراف کرج وجود دارند که هر یک به سبک خود، اقدام به زیباسازی و فضاسازی بصری شهر و ورودی آن می کنند.

خزانه دار شورای اسلامی شهرستان کرج با بیان اینکه مدیریت جامعی در کلانشهر کرج وجود ندارد، به مشکلات کمالشهر در حوزه آموزش و پرورش به واسطه رشد جمعیتی بالا اشاره و اذعان کرد: هرچه شوراهای اسلامی شهرستان کرج و استان البرز به هم نزدیک تر باشند و با همفکری و برنامه ریزی تصمیم گیری کنند، مشکلات موجود سریعتر برطرف می شوند.

زارع رفیع تصریح کرد: دست شهرهای اقماری برای اجرای قانون بسته بوده و قوانین در این شهرها به گونه دیگری است و برخی اقدامات را نمی توان در آن ها انجام داد. یکی از معضلات و مشکلات شهرستان کرج و استان البرز، چند پارچه بودن ساختار مدیریتی است، به همین دلیل نمی توان به خوبی دریافت که این شهر، شهر صنعتی، سنتی، تاریخی، خوابگاه یا … است، در صورتیکه مردم توقع ارائه خدمات دارند.