شهرداری کرج هر چه سریعتر تمدید دریافت وجوه جرائم ساختمانی بند ت تبصره ۶ را به مناطق ابلاغ کند
شهرداری کرج هر چه سریعتر تمدید دریافت وجوه جرائم ساختمانی بند ت تبصره ۶ را به مناطق ابلاغ کند
نائب رئیس و رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج گفت:پیرو نامه وزارت محترم کشور به استانداری ها و ابلاغ آن به شهرداری ها در خصوص تمدید یکماه دریافت وجوه جرائم ساختمان هایی که شامل بند ت تبصره 6 می باشد شهرداری کرج هیچ نامه ای در این خصوص به مناطق ابلاغ نکرده است.

به گزارش نوژان نیوز، مریم قهرمانی صارم در نطق پیش از دستور یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر در خصوص اجرای بند ت تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (آرای قطعی ماده صد) اظهارداشت: باتوجه به دستورالعمل فرآیند اجرای ماده پنج بند (ب)، شهرداری ملکف است تا پایان شهریور ۱۴۰۲ به‌صورت رسمی به مالک ابلاغ و مالک نیز طبق بند(ج) پس از ابلاغ مبلغ عوارض و جریمه باید حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه عوارض و جریمه مربوطه را به حساب شهرداری واریز کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: عوارض و جرائم در اعمال بند «ت» تبصره «۶» قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مشمول هیچ‌گونه تقسیط و تخفیفی نبوده اما پیرو نامه وزارت محترم کشور به استانداری ها و ابلاغ آن به شهرداری ها دریافت وجوه جرائم یکماه تمدید شده است.

قهرمانی صارم بیان کرد: این خدمت به منظور اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص تعیین تکلیف ساختمان‌ها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ پرونده آنها در کمیسیون ماده صد قانون شهرداری‌ها طرح و منجر به صدور رای قطعی گردیده، ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در این زمینه ابلاغ دستورالعمل یادشده در راستای حق و حقوق شهروندان، علاوه بر ابلاغ به مناطق، نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی و گسترده توسط شهرداری اقدام نشده است.

قهرمانی تاکید کرد:براساس قانون، مبالغ دریافتی از محل اجرای بند ت تبصره ۶ باید در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل شهری و ارتقاء فرهنگ عمومی به‌ترتیب اولویت‌های قیدشده در فرآیند اجرای ماده (۶) سرفصل‌های هزینه‌کرد وجوه حاصله هزینه شود.