سند تک ‌برگی برای ۶ هزار هکتار زمین ملی در استان تهران صادر شد
سند تک ‌برگی برای ۶ هزار هکتار زمین ملی در استان تهران صادر شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از دریافت سند تک برگی برای ۶ هزار هکتار از زمین‌های ملی شهرستان فیروزکوه در استان تهران خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، رضا بیانی در این باره گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ چهار سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان ۶ هزار هکتار از اراضی ملی در پلاک‌های آهانک، سله بن، نمونچرستان و کبوتر دره شهرستان فیروزکوه با همت رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر شد.

وی افزود: صدور اسناد تک برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و با توجه به بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگوئی به مراجعین اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این مسئول درباره مزایای این طرح خاطرنشان کرد: از آنجائی که با اجرای این طرح اراضی ملی و مستثنیات کاملاً منفک و مشخص می شود از این رو ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه های ملی و بیت المال جلوگیری شده و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده های احتمالی کاهش می یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از هموطنان خواست با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کرده و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴و سامانه ۱۳۹به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

مساحت مراتع استان تهران بیش از ۹۱۹ هزار هکتار است که از این میزان حدود ۶۰ هزار هکتار آن مساحت جنگلی است.

همچنین این استان دارای یک میلیون و ۷۸ هزار هکتار اراضی ملی است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا