سازه های اداری و عمومی تا ۶ ماه اتی برای توان خواهان مناسب سازی شوند
سازه های اداری و عمومی تا ۶ ماه اتی برای توان خواهان مناسب سازی شوند
استاندار البرز تاکید کرد: شهرداری ها و ادارات استان ۶ ماه فرصت دارند که ساختمان های خود را برای حضور و آمد و شد توانخواهان مناسب سازی کنند.

به گزارش نوژان نیوز،مجتبی عبداللهی” در نشست مجمع عمومی سازمان همیاری شهرداری های استان البرز افزود: متناسب سازی معابر و ساختمان ها به نحوی که توان خواهان امکان دسترسی مناسب به امکانات و خدمات عمومی و اداری داشته باشند موضوعی ضروری هم به حیث قانون و هم عدالت است.

وی مدیریت و ساماندهی زباله را از دیگر موضوع های مهم و ضروری استان البرز دانست که باید در ادوار گذشته برای آن چاره اندیشی می شد که مغفول مانده است.

استاندار البرز تاکید کرد: انتظار می‌رود که شهرداران با حساسیت و نگرانی بیشتری نسبت به ساماندهی زباله ها اقدام کنند چراکه این انباشت زباله ها و اقدام های موقت و مسکن گونه بی فایده بوده و حتی مشکل ساز خواهد شد.

وی ادامه داد: ساماندهی حلقه دره از مطالبات مهم مردم استان و همچنین یک ضرورت بزرگ در راستای حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از سرایت آلودگی ها و بوی نامطبوع این مکان است.

عبداللهی

وی افزود: بوی نامطبوع زباله در اطراف حلقه دره، اعم از مجتمع های مسکونی و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام بسیار اسف بار است.

استاندار البرز گفت: باید مدیریت شهری در استان ورود جدی به بخش مدیریت زباله و پسماند داشته باشد و برای راه اندازی زباله سوز مصمم تر شود.

وی افزود: زباله به واقع طلای کثیف است چراکه در چرخه جمع آوری، تفکیک و ساماندهی آن، ارزش مالی بالایی نهفته است.

 

سه موضوع مهم مدیدیت شهری کشور احصا شده است

عبداللهی گفت: وزارت کشور طی مکاتبه ای با معاون اول رییس جمهور سه موضوع مهم مدیریت شهری را در کشور احصا کرده و خواستار توجه ویژه دولت به آنها شده است.

وی افزود: مدیریت حمل و نقل عمومی پاک درون شهری، توسعه بستر فناوری های راهبردی مدیریت پسماند و مباحث مدیریت بحران، مواردی است که در این مکاتبه مورد اشاره قرار گرفته است.

استاندار البرز گفت: ساماندهی پسماند، نخاله های ساختمانی، استحصال خاک و نخاله نیز در استان باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری های برای این امر برنامه ریزی کرده و طرح ارائه دهند.

وی افزود: ابعاد فنی و اجرایی این امر به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

عبداللهی گفت: مدیریت پسماند استان البرز باید از مبدا برنامه ریزی و فرهنگسازی شود و این روند به صورت بسته تعریف شده خدمات تا بازیافت توسط دانش روز دنبال شود.

وی افزود: باید مطالعات دقیق صورت گیرد و در سراسر مناطق شهری و روستایی استان اجرایی شود.

استاندار البرز گفت: با توجه به سیاست های حمایتی دولت از طرح های توسعه ای، باید در موضوع مهم ساماندهی پسماند استان اقدام اساسی انجام دهیم.

 

روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان البرز تولید می شود

وی افزود: روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان تولید می شود که حدود ۷۰۰ تن آن مربوط به کلانشهر کرج است، بنابراین ساماندهی این حجم بزرگ زباله نیاز به برنامه ریزی و اهتمام ویژه شهرداری ها دارد.

عبداللهی گفت: باید قرارداد راه اندازی زباله سوز در اسرع وقت منعقد شود و در سایه انسجامی که در استان البرز حاکم است، به نتیجه برسد.

وی افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در راس سازمان همیاری شهرداری های استان باید قرارداد نصب زباله سوز تا پایان بهمن ماه منعقد می شود.

استاندار البرز گفت: باید پروژه هایی که در شهرستان ها توسط شهرداری ها اجرایی می شود با تبلیغات گسترده به سمع و نظر مردم برسد تا از اقدامات خدمتگزاران خود مطلع شوند.

وی افزود: همچنین روند تحقق پروژه زائرسرای مشهد مقدس باید پیگیری و نظارت شود.

عبداللهی گفت:شهرداری ها در خصوص باغ موزه دفاع مقدس باید تعهدات خود را اجرایی کنند و گزارشی از این امر ارائه دهند.