رکورد حفر چاه دراستان البرز شکسته شد
رکورد حفر چاه دراستان البرز شکسته شد
طی دوفصل زمستان 1401 وبهار 1402 تیر و مرداد ماه امسال 91 حلقه چاه آب آشامیدنی حفر وتجهیز ، کف شکنی ، احیاء ومهندسی مجدد شده و درشهرها وروستاهای البرز به مدار بهره برداری وارد شده است وبه این ترتیب رکورد تامین آب از منابع زیرزمینی شکسته شد.

به گزارش نوژان نیوز، مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفای البرز با اعلام این خبر بیان داشت: حدود ۷۰ درصد از منابع تامین آب ونیاز مصرفی استان البرز را سفره های زیرزمینی تشکیل می دهد. بهمین دلیل برای رفع نیازهای آبی استانی با رشد بالای مهاجرپذیری وافزایش شدید نرخ جمعیت از یکسو وکاهش آبدهی چاهها از سوی دیگر (کاهشی معادل ۹۳۰ لیتر برثانیه از تیر تا اسفند۱۴۰۱ )، بایستی منابع جدید آب (چاهها) به مجموعه منابع مورد استفاده اضافه شود.برهمین اساس طی ۷ ماه گذشته درمجموع ۹۱ حلقه چاه وارد مداربهره برداری شد که این میزان درطول تمام سالهای گذشته یک رکورد محسوب می شود.

وی اضافه کرد: درحالیکه از سال ۱۳۹۳ تا آذرماه ۱۴۰۱ سالانه بین ۱۲ تا ۲۰ حلقه چاه جدید حفر وتجهیز شده ، این رقم طی هفت ماه اخیر بالغ بر ۳۶ حلقه چاه بوده است. همچنین طی سالهای ذکر شده تعدادچاههای حاصل کف شکنی، احیاء ومهندسی مجدد سالانه بین ۷ تا ۱۵ حلقه بوده در حالیکه در هفت ماه گذشته این عدد ۵۵ حلقه چاه بوده است که تفاوت چشمگیری را نشان می دهد.

مدیرعامل آبفای البرز هزینه انجام شده برای آماده سازی و وارد مدار شدن این چاهها را ۳۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد وافزود: مجموع آب تولیدی این ۹۱حلقه چاه بالغ بر ۹۷۰ لیتر برثانیه بوده است