رویکرد وزارتخانه ایجاد یک مدل مدرسه دولتی است
رویکرد وزارتخانه ایجاد یک مدل مدرسه دولتی است
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعدد مدارس مختلف با رویکردهای متفاوت به دغدغه والدین دانش آموزان تبدیل شده و رویکرد وزارتخانه در این زمینه ایجاد یک مدل از مدرسه دولتی است.

به گزارش نوژان نیوز، اصغر باقر زاده در شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: خانواده ها از انواع مدارس مختلف گلایه مند هستند و تعدد مدارس با رویکردهای مختلف برای والدین دغدغه ایجاد کرده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه جدید هر معلم مدارس خاص باید نصف ساعت موظفی خود را در مدارس عادی و دولتی تدریس کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آغوش مدارس به روی تمامی نهادها و دستگاه ها باز است تصریح کرد: تعدادی از نهادها با تمام توان با آموزش و پرورش مشارکت می کنند و نتایج مثبتی نیز حاصل شده است.

وی عنوان کرد: معلمان باید به خوبی ساماندهی شوند ولی متاسفانه سفارش ها برای جا به جایی نیروی انسانی، این روند را با چالش مواجه کرده است.

باقرزاده ادامه داد: بر اساس یک تحقیق، هر دانش آموزی حدود سه ساعت و نیم از وقت خود را صرف فضای مجازی می کند که متاسفانه در این خصوص اقدام خاصی انجام نشده و رها شده است.

وی یادآور شد: اینک باید تلاش کنیم تا با نقش سپاری به دانش آموزان، آنان را از فضای مجازی به فضای حقیقی بکشانیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه ۷۰ درصد کتاب های بخش کودک ترجمه و ۹۸ درصد بازی های کودکانه خارجی است و در کنار آن به سمت موسیقی مخرب نیز سوق پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید بخش‌نامه های زیادی برای مدارس نخواهیم داشت بلکه محورهای نماز، امید، نشاط، خردورزی و هویت سازی در اولویت قرار دارد.

باقرزاده با بیان اینکه دانش آموزان اینک غرق در سردرگمی عمیقی هستند افزود: در این خصوص نیازمند کمک همه دستگاه ها هستیم تا این رویه اصلاح شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سفر به خراسان شمالی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حضور یافت و زنگ ایثار را به صدا درآورد و سپس در شورای آموزش و پرورش شرکت کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا