رفع مشکل اسناد اراضی اوقافی در کمالشهر کرج
رفع مشکل اسناد اراضی اوقافی در کمالشهر کرج
شهردار کمالشهرکرج با بیان اینکه بخش عمده املاک این شهر فاقد سند ثبتی است ، گفت : با پیگیری استاندار البرز و همراهی دستگاه قضایی مشکل سند ثبتی املاک اوقافی در کمالشهر برطرف شد.

به گزارش نوژان نیوز، محمد اسدی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: افزون بر این ، بخش دیگری از املاک که سال ۹۹ و قبل از آن مجوز ساخت از شهرداری دریافت کرده اند زمینه صدور سند ثبتی آنها فراهم شده است.

شهردار کمالشهر ادامه داد: از یک ماه پیش نیز کار صدور سند ثبتی برای این املاک آغاز شده است.

وی ، وجود اراضی خالصه، اوقافی و قولنامه ای را از مشکلات بزرگ بر سر راه صدور اسناد ثبتی در کمالشهر برشمرد و گفت : با پیگیری های به عمل آمده بخشی از این مشکلات مرتفع شده اما بخش دیگر به قوت خود باقی است.

 

وجود ۲۴۴ هکتار بافت فرسوده شهری در کمالشهر

شهردار کمالشهر وجود ۲۴۴ هکتار بافت فرسوده شهری را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: مشوق های متعددی برای صاحبان املاک واقع در بافت های فرسوده این شهر پیش بینی شده است.

اسدی گفت : طبق هماهنگی با شورای شهر هیچ عوارضی بابت ساخت وساز در این بافت ها دریافت نخواهد شد.

 

معضل شهرک صنعتی بهارستان کرج

شهردار کمالشهر همجواری شهرک صنعتی بهارستان کرج با کمالشهر را از معضلات منطقه برشمرد و گفت : این همسایگی نه تنها مزایایی برای کمالشهر ندارد بلکه حریم شهر را نیز تصرف کرده است.

وی مساحت کمالشهر را ۲ هزارو۶۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: این شهر نیز دارای یک هزارو۲۰۰ هکتار حریم است.

وی ادامه داد: انتظار می رود هزینه های عوارض این شهرک صنعتی به کمالشهر پرداخت شود چرا که هزینه زیادی بر شهرداری و شهروندان این شهر تحمیل کرده است .

 

خریداری ماشین آلات عمرانی

رمضان شهبازی رییس شورای اسلامی کمالشهر خرید تعدادی ماشین آلات جدید عمرانی و خدماتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت :ساخت سکوی مکانیزه زباله و پارک سه هکتاری نیمه تمام دوره چهارم شورا از مهمترین اقدامات سال جاری برشمرد.

وی عدم استقرار نمایندگی ادارات در شهر پرجمعیت کمالشهر را از مهمترین مشکلات برشمرد و افزود: بسیاری از وظایف دستگاه های اجرایی بر مدیریت شهری کمالشهر تحمیل شده است.

 

بودجه ۹ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۳

حسن زارع رفیع عضو شورای اسلامی کمالشهر در این نشست بیان کرد: امسال بودجه کمالشهر چهارهزارو۲۰۰ میلیارد ریال بود که با تصویب متمم به ۶ هزارو۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی  گفت : بودجه سال آینده این شهر ۹ هزار میلیارد ریال مصوب شده که ۵۵ درصد عمرانی و ۴۵ درصد جاری است.

 

کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای کلاس ها در کمالشهر

سیدموسی حسینی عضو شورای اسلامی کمالشهر در این نشست گفت: یکی از مشکلات این شهر کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان است.

وی ادامه داد : هرچند مدیریت شهری برای شاداب سازی فضاهای آموزشی موجود هزینه پرداخت می کند اما به لحاظ فضای آموزشی دانش آموزان با مشکل هستند.

حسینی گفت : تراکم دانش آموزی در بسیاری از کلاس های درس کمالشهر بالای ۵۰ نفر است .

وی تاکید کرد: امیدواریم با کمک اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و خیرین بتوانیم این مشکل را به حداقل برسانیم.

 

نهضت آسفالت در کمالشهر

مجید گلزار رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کمالشهر با بیان اینکه نهضت آسفالت این شهر کلید خورده است، گفت : بخش زیادی از معابری طی روزهای اخیر آسفالت و بهسازی شد ضمن آنکه هفته آینده ۲۰ هزار مترمربع آسفالت در معبر این شهر پخش می شود.

وی ادامه داد: ۲۸۰ میلیارد اعتبار در روزهای اخیر صرف آسفالت معابر کمالشهر شده است؛طی یکسال اخیر هفت هزار متر جدولگذاری و۲ هزارو۲۰۰ متر مربع پیاده روسازی در کمالشهر انجام شده است.

وی راه اندازی خط اتوبوس تندرو را از برنامه های این شهر برشمرد.

شهر ۱۵۰ هزار نفری کمالشهر در غرب کرج واقع است.