رسالت هر ایرانی اهتمام به صیانت از مرزهای هویتی کشور است
رسالت هر ایرانی اهتمام به صیانت از مرزهای هویتی کشور است

به گزارش نوژان نیوز، داوود عامری در نشست «هم‌اندیشی نخبگی جایگاه و نقش بانوان در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تصویر ملی و جهانی» که با هدف به تصویر کشیدن جایگاه واقعی زنان در عرصه ملی و بین‌المللی در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست، گفت‌وگو […]

به گزارش نوژان نیوز، داوود عامری در نشست «هم‌اندیشی نخبگی جایگاه و نقش بانوان در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تصویر ملی و جهانی» که با هدف به تصویر کشیدن جایگاه واقعی زنان در عرصه ملی و بین‌المللی در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست، گفت‌وگو در مورد جایگاه و نقش زن در نظام جمهوری اسلامی با تاکید بر تصویر بانوان ایرانی – اسلامی در سطح ملی و جهانی است.

وی افزود: این جایگاه نیازمند دقت، شناخت و بازآفرینی است. شرایط کنونی کشور خاص و پیچیده است؛ اعتراضات اخیر در داخل و خارج از کشور زمینه‌های متعدد درونی و بیرونی داشته و توطئه و طراحی بین‌المللی علیه نظام جمهوری اسلامی است.

عامری با اشاره به ابعاد مختلف این توطئه تاکید کرد: بخشی از این اعتراضات هم به مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور بازمی‌گردد که در سراسر دنیا به‌چشم می‌خورد و باید با تدبیر نخبگان برطرف شود.

وی افزود: امروز مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی در خارج از کشور دور یکدیگر جمع شده‌اند و درصدد فشار و تضعیف این نظام‌ هستند؛ اقداماتی سازمان‌یافته در حوزه حقوق بشر رخ می‌دهد و اتفاقات داخلی نیز انرژی بیرونی دارد.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی تصریح کرد: این امر ناشی از ترس جامعه بین‌الملل از گره‌گشایی‌ها و توسعه نظام جمهوری اسلامی است و امروز کشور در شرایط تهدید و امید قرار گرفته است و جامعه بین‌الملل می‌خواهد مانع از گره‌گشایی‌ها و توسعه نظام شود.

عامری با اشاره به برخی از دستاوردها و موفقیت‌های نظام ادامه داد: در کنار این توفیق‌ها، مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز باید حل و فصل شود.

عامری یادآور شد: قبل از اعتراضات اخیر، بخشی از مسائل مربوط به برجام با اروپا و آمریکا نیز حل و فصل شده بود اما کارشکنی‌های صهیونیست‌ها و سعودی‌ها مانع از نتایج اثربخش شد.

وی تأکید کرد: پرونده هسته‌ای دیگر انرژی لازم برای اعمال فشار بر نظام جمهوری اسلامی را نداشت و اروپا حاضر به تمرکز بر این موضوع نبود؛ بنابراین خواستار دستیابی به نتیجه و رفع مسائل و مشکلات شد و این پرونده (برجام) را به پرونده حقوق بشر با یک هدف‌گذاری دقیق تغییر داد.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: این تغییر پرونده با تمرکز بر حقوق بانوان، یک فضای احساسی را رقم زد و سبب فشار بر نظام جمهوری اسلامی و بانوان شد. از زن ایرانی – اسلامی یک چهره نادرست ترسیم کرد و امروز ایران نیازمند یک نهضت تبیینی در حوزه زنان به دست زنان است.

عامری توضیح داد: نظام جمهوری اسلامی در چهارچوب قانون، فرصت‌های متعددی را برای زنان فراهم آورده است که از طرف برخی کارگزاران به درستی انجام نشده است.

وی با تاکید بر اهمیت تحولات جهانی ادامه داد: تغییر و تحولات جهانی مانند «زنانه‌تر شدن جهان» باید مورد نظر جامعه قرار گیرد؛ امروز در اروپا و آمریکا آموزش زنان و دختران تغییر کرده است و کشور باید به این موضوعات و نیازهای این حوزه توجه کند.

عامری تصریح کرد: هم‌افقی در این زمینه باعث هماهنگی برنامه‌های کشوری شده و در نظام اجرایی کشور استفاده بهینه از ظرفیت زنان را فراهم خواهد آورد.

در اعتراضات اخیر چهره غلطی از زن ایرانی ترسیم شد

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: زن در نظام جمهوری اسلامی نقش و مأموریت‌های متعددی داشته و در قرآن کریم هم به ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، دختری و خواهری، همسری و مادری این نقش و جایگاه پرداخته شده است.

نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی افزود: در اعتراضات اخیر چهره غلطی از زن ایرانی ترسیم شد؛ یک تصویر غم‌انگیز که نگاه دنیا به جامعه را تغییر داد.

افتخاری با اشاره به دستاوردهای نظام تصریح کرد: قبل از ناآرامی‌های اخیر، یک بندر به نام بانوی شهید نام‌گذاری شد اما امروز جامعه بین‌الملل، ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل حذف کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا