راه اندازی ۹۰ موکب البرزی ویژه اربعین در عراق مورد تایید قرار گرفت
راه اندازی ۹۰ موکب البرزی ویژه اربعین در عراق مورد تایید قرار گرفت
مدیر ستاد اربعین استان البرز با بیان اینکه مهلت ثبت نام برای راه اندازی موکب در همایش میلیونی پیاده روی اربعین حسینی تا پایان هفته گذشته بود، گفت: ۹۰ موکب برای این مراسم معنوی و راه اندازی در کشور عراق به ثبت و تایید رسیده است.

به گزارش نوژان نیوز، «علیرضا بلاغت نیا» با بیان اینکه از امروز ماشین های حامل اقلام مصرفی و سرمایه ای راهی مرز خسروی می شوند، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۴۰ دستگاه ماشین سنگین این اقلام را از مرز خسروی منتقل می کنند.

وی خدمت رسانی این موکب ها را در زمینه های فرهنگی، بهداشتی، درمانی، تغذیه و اسکان خدمات رسانی عنوان و اظهار کرد: خدمات رسانی این موکب از دهم ماه صفر همزمان با پنجم شهریور آغاز و تا روز ۲۲ صفر ۲ روز پس از اربعین حسینی همزمان با روز ۱۷ شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی میزان پذیرش و خدمات رسانی در موکب های اربعین برای اسکان را روزانه ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: همچنین روزانه ۳۰۰ هزار پرس غذا در سه وعده برای زائران اربعین حسینی آماده سازی و توزیع خواهد شد.

بلاغت نیا افزود: هم اکنون پیش قراولان خادمان اربعین حسینی برای آماده سازی زیرساخت های موکب ها به کشور عراق اعزام شده اند و گروه دیگر خادمان نیز روز سه شنبه هفته جاری اعزام می شوند به طوریکه در طول کل مراسم ۲ هزار خادم خدمات رسانی خواهند داشت.

پیش بینی می شود تعداد موکب های اربعین استان البرز به بیش از ۱۰۰ موکب برسد.