راه اندازی قطار شهری بدون نیروی متخصص و راهبر امری محال است
راه اندازی قطار شهری بدون نیروی متخصص و راهبر امری محال است
علی قاسم پور در کمیسیون تلفیق در بررسی متمم بودجه قطار شهری اظهارداشت: دو پروژه قطار شهری و بزرگراه شمالی از پروژه های اولویت دار شورای شهر دوره ششم است که الحمدالله در این دو سال گذشته بخصوص یک سال و‌اندی قبل با همت شورای شهر و سازمان قطار شهری پیشرفتهایی در زمینه اجرایی داشته است.

به گزارش نوژان نیوز، عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد:لذا با توجه به ردیف های متمم بودجه که در دفترچه آن مشاهده می شود نشانگر این است با توجه به این که در ماه دهم سال هستیم درصد جذب ها و درصد نشستن ها در بودجه درصد مناسبی نیست؛ آن چیزی که دفترچه اصلی یک صدم درصد یعنی ۹/۹۹ صدم درصد ما نداشتیم و برگه ای که بر روی صفحه مشاهده می کنید عموما صفر است علی رغم این که ما میدانیم اعتبار موجود است.

 

بی مهری شهرداری به زیرساخت های راه اندازی قطار شهری

قاسم پور خطاب به شهردار بیان کرد: با توجه به تشکیل جلسه هئیت مدیره انتقاد از عملکردها وجود دارد مطلب اول اینکه در رابطه با قطار شهری در واقع درخواست و انتظار شورا این است که تمام هم و غم مدیران معطوف به رساندن قطار به ایستگاه شهید سلطانی که هدف گذاری اصلی شورای ششم است شود.

وی یادآور شد:در هدف گذاری اصلی تمام تعریف از پروژه و مسیر آن بایستی به سمت راه اندازی شود با توجه به تاخیر سه ماه که داریم و ساختار شکست اولیه، تاخیر سه ماه حاصل مسائل مختلفی است که از منظر و دریچه های مختلف اگر به آن نگاه کنیم هر کسی از ظن خودیک دلیلی برای آن دارد.

قاسم پور با اشاره بی مهری شهرداری به زیرساخت های راه اندازی مترو درون شهری تاکید کرد:حفظ کردن این دلایل اینجا باید رغم بخورد که تعهدی که شما به شورا می دهید این است تمام موضوعات و مشکلات قطار شهری در چهار چوب قواعد و قوانین انجام شود لذا انتظار نداریم دور زده شود یا خدای نکرده نادیده گرفته شود،انشالله ظرف چند ماه آینده بتوانیم ایستگاه شهید سلطانی با هر نوع تامین هزینه های مالی و تخصیص راه اندازی و به بهره برداری برسانیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج تامین ناوگان قطار شهری را از الزامات بهره برداری این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: تامین ناوگان قطار از ضروریات است که در کنار آن باید سیگنالینگ و مسائل مربوط به فیزیکال قطار شهری نیز اولویت قرار داده شود اما آن چیزی که واضح و مبرهن است که ما رام قطار نداریم.

قاسم پور گفت: یک رام در اختیار شهرداری است و رام دیگر در واگن سازی در حال تعمیر است؛ این دو رام بر فرض اینکه در کرج باشند فاصله را تامین نمی کند در این راستا انشالله از هر ظرفیتی استفاده شود تا بتوانیم ناوگان را افزایش دهیم.

وی ضمن اظهار گلایه از این وضعیت و اینکه رییس سازمان خود را درگیر نحوه و چیدمان و گرفتن نیرو نکندتا ما از رسالت اصلی که ایشان دارند دور نشویم؛ تاکید کرد:رییس سازمان قطار شهری نباید کار اصلی خود را معطوف بر افزایش نیرو کند ،وی وظیفه مشخصی دارد و باید تمام توان خود را برای تکمیل و راه اندازی مترو بگذارد و حوزه معاونت برنامه ریزی طبق چارت، وظیفه و‌برنامه موضوع نیروی انسانی قطار شهری را حل کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود:در بدنه شهرداری مطابق با چارت نیروی متخصص موجود است در این راستا کارگروهی تشکیل شود زیرا نمی توان بدون زیرساخت ها و نیروی متخصص ایستگاه را راه اندازی کرد.