دشمنان با امپراتوری رسانه ای بدنبال سلب امنیت روانی در جامعه اسلامی هستند
دشمنان با امپراتوری رسانه ای بدنبال سلب امنیت روانی در جامعه اسلامی هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: دشمنان با در اختیار داشتن امپراطوری های خبری و رسانه ای بین المللی و بزرگ نمایی حوادث و نشر اکاذیب به دنبال ملتهب نمودن و سلب امنیت روانی از جامعه اسلامی هستند.

به گزارش نوژان نیوز، «سعید جابری انصاری» همزمان با سالگرد شهادت “محمود صارمی” خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با حضور در مرکز ایرنا البرز افزود: امروز نفوذ دشمن از راه رسانه است و راه مقابله با آن نیز به فرموده رهبرمعظم انقلاب با همین ابزار است، چرا که در حال حاضر رسانه اثرگذارترین وسیله برای جهاد تبیین است.

جابری انصاری گفت: امروز جریان خبری جاعله و کذاب و ابرهای تهدید ، انحراف ، دروغ و تکذیب در فضای مجازی و رسانه های غربگرا ، روز به روز بارورتر می شوند و نقشه های جدید طراحی می کنند.

او معتقد است که راه مقابله با این بخش فضای رسانه و مجازی مادی گرایان، ضرورت تقویت جبهه جهاد تبیین را برای اصحاب بالنده رسانه و فعالان فضای مجازی دوچندان می‌کند و رسانه های متعهد می‌توانند با تکیه بر جهاد تبیین مخاطبان را با گفتمان انقلاب اسلامی آشنا کنند و غبارهای رسانه‌ای منحرف را از کالبد خانواده و جامعه اسلامی بزداید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به خبرنگاران و فعالان رسانه های استان، تقارن این روز با ماه محرم و ایام معنوی قیام سرور و سالار شهیدان را ارزشمند و مایه فخر رسانه های ولایی و انقلابی استان توصیف کرد.

جابری انصاری به همین بهانه با برشمردن ویژگی های خبرنگاران در نظام اسلامی اظهار کرد: خبرنگارواقعی فردی جستجوگر، پژوهش گر، خطرپذیر، هدفمند، قانونمند و واقعگراست و همسو با فوریت و ضرورت، می اندیشد و همگام با ضرورت ها و فوریت های حرفه ای، قلم فرسایی و فرهنگ سازی می کند.

وی تاکید کرد: خبرنگاری از مشاغل خاص، سخت و دارای پیامدهای زیانبار برای خبرنگاران و رسانه ها است و این افسران جنگ نرم همواره در طول تاریخ در معرض انواع مخاطرات پیدا و پنهان سیاسی، حقوقی و اجتماعی قرار داشته و خواهند داشت.

وی افزود: ضرورت برخورداری از مهارتهای مختلف نویسندگی، پژوهشی، تخصصی، هنری و نوآوری های حرفه ای و بهره مندی از دانش حقوقی، فرهنگی، رسانه ای و تخصصی، از ملزومات اجتناب ناپذیر یک خبرنگار موفق و موثر است.

دبیر شورای اسلاع رسانی استان البرز تحول، کار فرهنگی و گفتمان‌سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری را از ویژگیهای اصحاب رسانه برشمرد و گفت: امروز هیچ ابزاری مانند ابزار رسانه توانایی ترویج و تبلیغ را ندارد. جابری انصاری اظهار کرد: امروز دفاع از حقیقت و حفظ آرامش اذهان و افکار مردم و بیان واقعیت‌ها بزرگترین عبادت برای اصحاب رسانه است؛ در حال حاضر جهاد تبیین به معنای واقعی افتخاری برای نیروهای فرهنگی و تبلیغی است که با سلاح بیان از مرز عقاید و ارزش‌ها حمایت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با قدردانی از تلاش یک سال اخیر خبرنگاران و رسانه های استان برای امیدآفرینی در جامعه افزود: اصحاب قلم در این استان در یک سال گذشته همراه با استاندار پیگیر و تلاشگر، همسو با رهنمودهای راهگشای نماینده ولی فقیه در استان و حسب تعهد به نظام اسلامی در تبیین عملکرد نظام و دولت مردمی سیزدهم نمره قابل قبولی را کسب کردند.

 

کارنامه ایرنا در استان البرز کارنامه ای درخشان است

جابری انصاری در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم موضوع حضور و نقش آفرینی ایرنا بسیار پررنگ تر شده است، گفت: خبرنگاران ایرنا با تدبیر و دانش و مهارت خود در بزنگاه هایی که دولت نیاز دارد در راستای تنویر افکار عمومی گام برداشته و ورود کرده است که نمونه آن سیل جاده چالوس است که دولت و استاندار را تحت الشعاع قرار داد.

وی اخبار منتشره در سیل جاده چالوس را یک تحول عظیم در عرصه اطلاع رسانی دانست و افزود: ایرنا در استان البرز حوزه ای است که توانسته ماموریت خود را بخوبی انجام دهد و کارنامه ایرنا در البرز کارنامه ای درخشان است که با تورق اخبار تولید شده می توانیم به کم و کیف کار پی ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: اکنون در فضایی هستیم که دشمن در جنگ روانی و هجمه رسانه ای خود تلاش می کند تا امید را از مردم بگیرد که رسانه با دانش و مهارت خود بایستی از این ترفند دشمن جلوگیری و پیشگیری کند.

وی با اشاره به فعالیت ایرنا در البرز در حوزه فضای مجازی و چندرسانه ای، گفت: این موضوع یکی از اقداماتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید داشته اند و در شورای اطلاع رسانی استان نیز نسبت به اهمیت فضای مجازی و خبرنگاران به عنوان سربازان جنگ نرم تاکید شده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان البرز تاکید کرد: می طلبد در این ایام بزرگداشت مقام خبرنگار، تمامی دستگاههای اداری و اجرایی، شهرداریها و شوراهای اسلامی شهرها به پاس تکریم این افسران جنگ نرم ، به طرق مختلف تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه را ارج نهند.

هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در جریان سقوط شهر مزار شریف افغانستان به دست گروه طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.