حوزه ورزش و جوانان البرز نیازمند توجه ویژه ملی است
حوزه ورزش و جوانان البرز نیازمند توجه ویژه ملی است
استاندار البرز با حضور در دفتر وزیر ورزش و جوانان، پیگیر مطالبات استان در حوزه های ورزش و جوانان و توجه ویژه به این حوزه شد.

به گزارش نوژان نیوز، «مجتبی عبداللهی» با حضور در دفتر وزیر ورزش و جوانان و معاونان وی، ضمن تشریح مطالبات و نیازهای استان در سرانه های ورزشی و همچنین حمایت از جوانان، گفت: جوانان البرزی در بسیاری از رشته های ورزشی صاحب عناوین ملی و بین المللی هستند ولی امکاناتی متناسب با این امر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این استان در معرض آسیب های اجتماعی و تهدیدهای بسیاری به ویژه برای جوانان قرار دارد، افزود: البته با راه اندازی قرارگاه های تخصصی تدابیر بسیاری برای مقابله با رشد آسیب ها اندیشیده شده اما کافی نیست و این نیاز وجود دارد که نگاه ملی نیز به این سو معطوف شود.

وی گفت: گسترش و توسعه امکانات ورزشی تاثیر بسزایی در روحیه و سلامت جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت و ما باید شرایطی را فراهم کنیم که تمامی اقشار جامعه بتوانند به امکانات ورزشی دست یابند.

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت تسریع در رفع موانع و تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج، افزود: ورود مقام عالی وزارت در این راستا می تواند گره گشا باشد چراکه مردم استان البرز سال ها است که در انتظار تکمیل این مکان مهم هستند.

وی گفت: با توجه به جمعیت جوان استان و احصا نیازها بر اساس آمارها، البرز جزو استان های محروم کشور در سرانه های ورزشی است و با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد.

عبداللهی با اشاره به راه اندازی نهضت ساخت اماکن ورزشی در استان و همراهی خیرین در این موضوع، افزود: نیاز است با حمایت وزارت ورزش و جوانان این نهضت سرعت، کیفیت و شور بیشتری داشته باشد.

وی همچنین به موضوع مهم ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد روند اعطای مشوق های مصوب در این رابطه تسهیل شده و مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز از معاونان خود خواست تا در حوزه های مطرح شده ورود کرده و برای حل مشکلات و کمبودها چاره اندیشی کنند.

همچنین   بهزاد فروغی مدیرکل ورزش و جوانان البرز اعلام کرد: ظرفیت مدال آوری با توجه به  جمعیت جوان و تعداد قهرمانان ملی و افتخارآفرین بالا است.

 وی ادامه داد: در نشست  استاندار البرز با وزیر ورزش و جوانان در خصوص مهاجر پذیر بودن استان  و محدودیت امکانات ورزشی  استان توضیحاتی ارائه شد، در همین راستا پیشنهاد احداث پروژه جدیدی را برای این استان مطرح کردیم تا  همزمان با اتمام ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب اسلامی کرج ساخت آن آغاز شود که مورد موافقت وزیر ورزش و جوانان قرار گرفت.