جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه به‌وسیله رژیم صهیونیستی است
جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه به‌وسیله رژیم صهیونیستی است
حجت الاسلام و المسلمین علی رادمرد در خطبه های نماز جمعه این هفته ماهدشت کرج گفت :در اندیشه حضرت آقا ، عدالت اجتماعی و رفع تبعیض موضوعی درجه یک است که در مقابل دیگر ارزش‌ها از ارزش بالاتری برخوردار است و نسبت به مسائل دیگر کشور اولویت دارد؛ و نباید اجازه داد که ارزش عدالت در مقابل دیگر موارد تضعیف گردد یا فراموش شود.

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از جام جم البرز، در نگاه ایشان پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف در صورتی ارزشمند است که به تحقق بیشتر عدالت کمک کند، پیشرفت بدون عدالت بی‌مفهوم است و افزایش ثروت کشور و رشد اقتصادی بدون تقسیم عادلانه ثروت در جامعه ارزشی ندارد. بنابراین عدالت در نظام اسلامی هدف پیشرفت مادی بوده و ثروت کشور باید برای رسیدن به عدالت به کارگرفته شود و حتی عمل عادلانه با وجود ثروت کم ، بر بی‌عدالتی در عین ثروت زیاد ترجیح دارد. البته بدون پیشرفت مادی نیز عدالت مفهوم درستی نخواهد داشت.

وی افزود :سرآغاز پدیده‌های اسف‌بار فسادهای کلان اقتصادی و مالی، اختلاس‌های نجومی بانکی، رانت‌خواری‌های گسترده و پدیده آقازادگی در جمهوری اسلامی به‌دلیل برخی از سیاست‌های غلط، مدیریت‌های اشتباه و سردمداری برخی از وابستگان به دو جریان سیاسی در آن دهه بود که در واقع این سیاست‌ها و مدیریت‌های اقتصادی اشتباه و پرآسیب در دهه ۷۰ باعث صدور فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی بود.
امام جمعه ماهدشت تصریح کرد :لذا مسئله تحلیل و داشتن تحلیل درست خصوصا برای نوجوانان و جوانان بسیار حائز اهمیت است ، این تحلیل های درست منجر به این می شود که آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی فراموش نشود ، اهداف اصیلی که امام عزیز سر دست گرفت و رزمندگان و شهدای ما در مسیر تحقق آن اهداف جانبازی و فداکاری کردند ، لذا یکی از نیاز های محافل نوجوانان و جوانان ما همین داشتن جلسات تحلیلی است که بسیار کمک کننده است در مسیر رشد صحیح آنان در راه انقلاب اسلامی عزیزمان ان شاءالله
وی افزود :درباره غزه هم یک نکته عرض کنم و آن اینکه شاید بحث حقوقی در باره اثبات جنایات جنگی رژیم غاصب در وهله ی اول شوخی یا کاری بیهوده به نظر آید آن هم برای رژیم وحشی که سران حیوان‌صفت آن به اوّلیّات اصول انسانی تعهدی ندارند! و سازمان های ساکت بین المللی که اقدام قابل اعتنایی در این حوزه ندارند، لکن از آنجا که دیپلماسی حقوقی و فعالیت‌های حقوقی می‌تواند به عنوان یکی از اهرم‌های فشار بر رژیم وحشی و حامیان او تلقی شود، نباید از آن غفلت کرد. اعلام رژیم غاصب به عنوان جنایتکار جنگی باید تبدیل به مطالبه عمومی شود. تریبون های نماز جمعه در جهان اسلام یکی از این موقعیت‌هاست.
حجت الاسلام و المسلمین علی رادمرد در ادامه سخنانش گفت :جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه به‌وسیله رژیم صهیونیستی است و ارتش این رژیم مرتکب اقداماتی می‌شود که نقض جدی قوانین بین‌المللی، بشردوستانه و قوانین حقوق بشر است.
طبعاً باید اسناد قانع‌کننده‌ای برای مجبور کردن مقام‌های رژیم صهیونیستی به پاسخگویی جمع‌آوری شود؛ نه تنها مقام‌های صهیونیستی بلکه همه کسانی‌که دستور به این‌گونه اعمال وحشیانه دادند و در تحریک آن نقش داشته‌اند. محاصره غزه خود یکی از آن دلایل است ، محاصره شدید و جلوگیری از انتقال آب، غذا و سوخت جنایت جنگی اثبات شده است، زیرا قوانین بین‌المللی هرگونه مجازات جمعی را طبق مواد ۳۳، ۱۴۶ و ۱۴۷ کنوانسیون چهارم ژنو در حمایت از غیرنظامیان ممنوع می‌داند.
وی تأکید کرد :بمب های ممنوعه ای که استفاده می کند ، کشتار غیرنظامیان که در میان دیدگان همه مرتکب می شود تا کنون شهدای فلسطینی از مرز ۱۰ هزار نفر گذشته است ، اینها بخشی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است که باید مطرح و از جامعه جهانی خواست که باعث توقف این ماشین کشتار شوند و به وظیفه انسانی خودشان عمل کنند.