جناب آقای وزیر؛ مردم البرز منتظر تحقق وعده های سفر شما به استان البرز هستند
جناب آقای وزیر؛ مردم البرز منتظر تحقق وعده های سفر شما به استان البرز هستند
دکتر علیرضا عباسی در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو با تاکید بر انجام تعهدات دولت مردان در سفرهای استانی اظهار کرد: جناب آقای وزیر، مردم استان البرز منتظر تحقق وعده های شما در سفر به استان البرز هستند.

به گزارش نوژان نیوز، عباسی ادامه داد: تامین مخازن و ایجاد تصفیه خانه، تکمیل شبکه انتقال آب رسانی و همچنین اختصاص حق آبه مورد نیاز و به موقع به باغداران پایین دست سد کرج که به دفعات پیگیری شده و در سفر استانی هم مطالبه گردید و از طرف شما وعده‌هایی داده شد که انتظار داریم برای امسال و سال‌های بعد عملیاتی گردد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: کشاورزان تعاونی ماهدشت سالیان قبل از رودخانه کرج حق آبه داشته اند و در طی سالیان گذشته بر اثر نیاز به تامین آب تهران و کاهش نزولات آسمانی سهمیه آب تحویلی کاهش یافته که بنا بود از محل پساب تصفیه خانه ماهدشت با استانداردهای قابل قبول تامین و جبران گردد.

وی در خصوص پروژه تصفیه خانه فاضلاب فردیس گفت: چاه‌هایی که توسط نیروگاه شهید منتظر قائم مورد استفاده قرار می‌گیرد و از عمق بیش از ۲۰۰ متر آب مورد نیاز نیروگاه را تامین می کند باید جهت آب شرب ساکنین شهرستان فردیس مورد استفاده قرار گیرد و چاه‌ها از دسترس نیروگاه خارج شود و بایستی از پساب جهت خنک کردن سیستم های نیروگاه استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: سوال مردم استان البرز این است که چرا باید جاده خدمات استان البرز به تهران همیشه به صورت یک طرفه باشد؟! یکبار برای همیشه این مسیر را تغییر دهید و آنرا دوطرفه کنید و در قبال آب شربی که به تهران منتقل می‌شود قسمتی از پساب آب تهران را برای جبران آب زیر زمینی البرز اختصاص و قسمتی دیگر از این پساب هم برای تامین نیازهای آبی نیروگاه شهید منتظر قائم و از مدار خارج کردن چاه‌های آن و جبران سایر مصارف غیر شرب استان اختصاص دهید.