جریمه ۱۲۰ میلیارد ریالی یک واحد صنفی متخلف در البرز
جریمه ۱۲۰ میلیارد ریالی یک واحد صنفی متخلف در البرز
نایب رییس اتاق اصناف مرکز البرز گفت: در اجرای طرح نظارت بر عملکرد مشاوران املاک در این استان،یک واحد صنفی متخلف درهیات بدوی ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد.

به گزارش نوژان نیوز،مریم منوری” اظهار کرد: این واحد صنفی متخلف در اجرای طرح ساماندهی واحدهای صنفی مشاور املاک توسط کارشناسان اتحادیه و بازرسان اتاق اصناف استان البرز شناسایی شده و اکنون پلمب شده است .

وی اضافه کرد: تخلف این واحد صنفی به دلیل گرانفروشی و دریافت مبلغ اضافه کمیسیون بوده است .

منوری بیان کرد: دریافت کد رهگیری رایگان است و هزینه ای بابت کد رهگیری از طرفین دریافت نخواهد شد فقط ۹درصد مالیات ارزش افزوده طرفین معامله به حساب دارایی پرداخت می‌کنند.

نایب رییس اتاق اصناف مرکز البرز گفت: براین اساس برای انجام هر گونه معامله ملکی از قبیل خرید و فروش، یا رهن و اجاره در بنگاه ها ۲ طرف معامله حاضر شده و با اعلام مشخصات ملک مورد نظر و دو طرف معامله این شرایط توسط بنگاه معاملاتی از طریق اینترنت در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت می شود.

وی از مردم خواست چنانچه مشاوران املاکی بابت ارائه کد رهگیری مبلغی از آنها دریافت کرده اند می توانند به اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز البرز مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۶۱۱۷ اطلاع رسانی کنند.