تولید نهاده‌های فناورانه مزیت البرز در بخش کشاورزی است
تولید نهاده‌های فناورانه مزیت البرز در بخش کشاورزی است

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا عباسی در نشست شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، با اشاره به ظرفیت قابل توجه صادرات استان اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مشکلاتی که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید دارد عدم وجود یک آمار درست و دقیق است و باید در این زمینه کار جدی در […]

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا عباسی در نشست شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، با اشاره به ظرفیت قابل توجه صادرات استان اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مشکلاتی که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید دارد عدم وجود یک آمار درست و دقیق است و باید در این زمینه کار جدی در حوزه جهاد کشاورزی با همکاری مراکز دانش بنیان انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های استان البرز گفت: فرودگاه پیام بخشی از ظرفیت و پتانسیل استان است که باید در جریان رشد صادرات بطور عام و در حوزه کشاورزی به صورت خاص از آن استفاده کرد.

عباسی یادآورشد: تعدد مراکز تصمیم گیری در سالهای ۹۰ و ۹۱ بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی و صنعت موجب تشتت آراء شد و آسیب‌هایی به بخش تولید وارد کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز ادامه داد: با توجه به اختلافی که میان این سه وزارتخانه در آن سال‌ها مطرح بود، نیاز به تدابیری بود که با اتخاذ آن مشکلات مرتفع شود؛ به همین منظور با تدابیر صورت گرفته وزارت بازرگانی حذف و صنعت، معدن نیز تبدیل به صنعت، معدن و تجارت شد. در ادامه هم با تصویب قانون انتزاع اختیاراتی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

عباسی با تاکید بر لزوم مانع‌زدایی از روند رشد تولید بیان کرد: تدابیری که برای حل و رفع مشکلات مرتبط با تصمیم گیری‌ها به دلیل تعدد سازمان ها وجود داشت، به خوبی اجرا نشد تا بار دیگر سال ۹۷ و ۹۸ اختیاراتی که به جهادکشاورزی داده شده بود، باز پس گرفته شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ و در پی اتفاق هایی که در حوزه مرغ و تخم مرغ رخ داد، به این نتیجه رسیدیم که این وضعیت نتیجه کامل نبودن حوزه اختیارات مرتبط با وظایف جهادکشاورزی در تنظیم بازار است و با تلاش‌های صورت گرفته تیرماه ۱۴۰۰ اختیار تنظیم بازار به صورت کامل به جهاد کشاورزی داده شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی ۱۰۰ سال گذشته ۱۱ مرتبه حوزه بازرگانی از صمت جدا و بار دیگر به آن متصل شده است که نشان می دهد اگر کار کارشناسی ، دقیق و با اطلاعات درست انجام نشود، همین مشکلات تکرار می‌شود.