تمام شهرک های صنعتی البرز به تصفیه خانه آب مجهز شود
تمام شهرک های صنعتی البرز به تصفیه خانه آب مجهز شود

به گزارش نوژان نیوز، “مجتبی عبدالهی” در نشست امنیت غذایی استان البرز افزود: آب موجود در استان در حوزه کشاورزی باید براساس برنامه ریزی و مطالعه دقیق مدیریت شود تا از ظرفیت موجود بیشترین بهره برداری صورت گیرد. استاندار البرز گفت: کشاورزی با آبیاری غرق آبی، حفر چاه در ویلاهای خصوصی و بهره برداری غیرمجاز […]

به گزارش نوژان نیوز، “مجتبی عبدالهی” در نشست امنیت غذایی استان البرز افزود: آب موجود در استان در حوزه کشاورزی باید براساس برنامه ریزی و مطالعه دقیق مدیریت شود تا از ظرفیت موجود بیشترین بهره برداری صورت گیرد.

استاندار البرز گفت: کشاورزی با آبیاری غرق آبی، حفر چاه در ویلاهای خصوصی و بهره برداری غیرمجاز از منابع زیرزمینی از معضلات استان است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و توسعه گلخانه ها علاوه بر افزایش تولید و بهره وری، ایجاد اشتغال و صادرات را همراه خواهد داشت و در بسیاری از تولیدات خودکفا می شویم.

وی یادآورشد: هدایت آب های سطحی، حفر چاه های جذبی و ایجاد حوضچه های آرامش در تمام مناطق شهرداری یک ضرورت است.

استاندار البرز گفت: به‌واسطه مدیریت در این حوزه می توان منابع موجود را به سمت تولید محصولات کشاورزی اساسی مردم، سوق داد.

عبدالهی بر ضرورت تشکیل کارگروه آمایش سرزمین و توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان البرز برای کشت و تولیدات کشاورزی با عضویت دستگاه های مسوول، همانند جهادکشاورزی استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و ساماندهی تولید مرغ و گوشت از دیگر اقداماتی است که باید با نظارت، ساماندهی ، مدیریت کافی و تسهیل در امور متقاضیان و فعالان این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

عبدالهی گفت: باید از وجود نخبگان و دانش آموختگان حوزه کشاورزی برای ارزیابی شرایط موجود، نیازسنجی، آمایش سرزمین و افزایش بهره وری کشاورزی استان استفاده کرد.

در استان البرز سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند.