تماشاخانه سیار به جمع مادران و کودکان البرزی رفت
تماشاخانه سیار به جمع مادران و کودکان البرزی رفت
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گفت: در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جمع مادران و کودکان البرزی رفت.

به گزارش نوژان نیوز، «زینب عاشری» در حاشیه اجرای برنامه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کانون به منظور اجرای عدالت فرهنگی با تماشاخانه سیار به مناطق کم برخوردار و یا مناطقی که بی بهره از وجود کانون های پرورش فکری هستند حضور می یابد.

وی حضور این تماشاخانه در البرز را به مدت پنج روز عنوان کرد و اظهار کرد: به همین منظور همایش مادر کودکی را با حضور تماشاخانه سیار به نام «مادران قاسم پرور و فرزندان حاج قاسم» برگزار می کنیم که امروز در نخستین روز از اجرای این همایش تماشاخانه به دبستان شهدای غزه شهرستان فردیس آمده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اشاره به هفته بصیرت گفت: برهمین اساس یک برنامه با پیوند فرهنگی با نمایش «ماجرای گله من» به کارگردانی «امیرمحمد انصافی» برای مادران و کودکان اجرا می شود.

عاشری افزود: سجاد بهره مند، زهره قاسمی ، نرگس صفا منش ، سعید تاجیک ، آرزو صدری و هوتن آزادی بازیگران و عروسک گردان و زهرا مریدی سرپرست گروه و عروسک ساز این نمایش عروسکی هستند ضمن اینکه این نمایش برای جشنواره عروسکی مبارک تهران تولید شده است.

عاشری با اشاره به اینکه تا سیزدهم دیماه روزی ۲ بار در هر محله اجرا خواهیم داشت، افزود: تماشاخانه سیار در شهرستان فردیس، مشکین دشت، سهرابیه، چهارباغ، منطقه حصار، اسلام آباد و محمدشهر اجرای برنامه دارد.

وی یکی از اهداف حضور تماشاخانه سیار در محلات را همراهی شهرداری ها و آموزش و پرورش برای همکاری جهت ایجاد کانون پرورش فکری در مناطقی است که بی بهره از این امکانات هستند.

طرح تماشاخانه و نمایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز با همکاری شهرداری ها و اداره کل آموزش و پرورش استان به اجرا درآمده است.