تقویت رسانه های محلی از برنامه های اولویت دار است
تقویت رسانه های محلی از برنامه های اولویت دار است

به گزارش نوژان نیوز، ایمان شمسایی در آیین پایانی ششمین جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان البرز افزود: امروز برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت در جهت استاندارد سازی رسانه های داخلی و پیشبرد سیاست های دولت و انقلاب اسلامی در سطح جهانی است . وی ادامه داد: توجه به […]

به گزارش نوژان نیوز، ایمان شمسایی در آیین پایانی ششمین جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان البرز افزود: امروز برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت در جهت استاندارد سازی رسانه های داخلی و پیشبرد سیاست های دولت و انقلاب اسلامی در سطح جهانی

است .

وی ادامه داد: توجه به استان ها و اینکه تهران مرکز تمام اتفاقات نیست از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است هرچند که استان البرز در بخش رسانه ای مورد اجحاف قرار گرفته است .

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تقویت و حمایت از رسانه های استانی از برنامه های اولویت دار است هر چند در اینجا اشکالی به لحاظ نداشتن صنف مشخص وجود دارد؛ تمام صنوف مختلف مانند پزشکان ، وکلا، مهندسان و امثال آن کانون دارند و در بخش رسانه هم وجود این نوع کانون ها برای شناخت بیشتر از فعالان صنف رسانه ضروری است.

شمسایی گفت : اکنون ۱۴ هزار رسانه در کشور وجود داریم که به لحاظ فراوانی و حجم بسیار عالی است و بیانگر تنوع افکار و سلیقه ها می باشد اما اشکال کار این است که شناخت خبرنگاران حرفه ای در این شمار پرتعداد با ضعف هایی همراه است ؛ وقتی می خواهیم حمایت ها را هدفمند کنیم با حجم انبوهی از درخواست مواجه می شویم.

وی ادامه داد: قرار نیست که مدیر مسئول از امتیازات رسانه بهره برده و کار را به صورت تک نفره پیش ببرد؛ البته مدیران مسئول این شرایط را رعایت می کنند ؛ باید بتوانیم منابع موجود را بین کسانی که کار اصلی آن ها رسانه است و دغدغه دارند ، تقسیم کنیم .

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در حوزه رسانه کار اقتصادی به معنای اقتصاد رسانه مورد اهمیت است ضمن آنکه رسالت رسانه، تقویت همبستگی های قومی، پرهیز از اختلافات و بالا بردن آگاهی عمومی است و رسانه غیر انقلابی نداریم .

وی افزود: اگر رسانه درست عمل کند به جهاد تبیین عمل کرده است ؛ در حوادث اخیر کشور رسانه ها خوش درخشیدند و قلم ها را کنار نگذاشتند.

شمسایی گفت : امنیت و معیشت خبرنگار باید به صورت جدی پیگیری شود و کسانی که کار خبری و رسانه ای می کنند شناسایی شوند.

وی اظهار کرد: روز شنبه هفته آینده از سایت های جدید مطبوعاتی کشور رونمایی می شود تا بتوان خانواده رسانه ای را دور هم جمع کرد و خدمات ارائه شود و بحث آموزش ها و دیگر کارها را هدفمند و پرتوان پیش ببریم.

سعید جابری انصاری مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز در این آیین گفت :  خبرنگاران و رسانه های استان  از جمله خبرگزاری ایرنا در جریان آشوب های امسال در جهت تنویر افکار عمومی و ایجاد آرامش در جامعه سنگ تمام گذاشتند.

وی ادامه داد: امروز اصحاب رسانه استان با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

جابری انصاری افزود: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گام های موثری برای ارتقای جایگاه اطلاع رسانی در دولت سیزدهم برداشته است که ستودنی است .

رضا عباس زاده رییس خانه مطبوعات البرز در این آیین گفت : ۶۰ خبرنگار با ۱۸۰ اثر در ششمین جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری البرز شرکت کردند .

وی ادامه داد: این جشنواره از مراداد امسال در هشت محور از جمله تیتر، مصاحبه، عکس ، گزارش و صفحه آرایی آغاز شد.