تفکیک جنسیتی کتب درسی یک دروغ بزرگ است
تفکیک جنسیتی کتب درسی یک دروغ بزرگ است
وزیر آموزش و پرورش شایعه دخترانه و پسرانه کردن کتاب‌های درسی را یک دروغ بزرگ خواند و درباره مهمترین اقدامات این وزارتخانه برای کودکان با نیازهای ویژه گفت: امسال بیش از یک هزار گفتاردرمانگر و کاردرمانگر استخدام شدند.

به گزارش نوژان نیوز، رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به دیدار دو روز قبل معاون اول رئیس جمهور با خانواده ها و کودکان اوتیسمی اشاره کرد و در ارتباط با برنامه این وزارتخانه توضیح داد: سازمان کودکان استثنایی یکی از سازمان های مهم زیرمجموعه وزارتخانه است که اکنون در نقطه اوج قرار گرفته و اولین اقدام مهم آن در سال جاری استخدام بیش از هزار گفتار درمانگر و کار درمانگر بوده که بی سابقه است.

وی توسعه ساختار و سازمان کودکان استثنایی را از دیگر اقدامات این وزارتخانه برشمرد و اضافه کرد: تلاش بر این است که مدارس اوتیسمی در شهرهایی که امکان آن فراهم شود، افزایش یابد که در این رابطه طی روزهای اخیر چند مدرسه افتتاح شده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: از آنجا که برخی از کودکان اوتیسمی دارای ظرفیت، استعداد و هوش قابل قبولی برای ورود و تحصیل در مدارس عادی هستند، اقدامات کارشناسی برای تحصیل این بچه ها در مدارس دولتی در دست بررسی است.

صحرایی در ادامه دخترانه و پسرانه کردن کتاب های درسی را یک دروغ بزرگ خواند.

وزیر آموزش و پرورش درباره آزمون جذب نیز توضیح داد: تلاش بر این است که همه آزمون های سال آینده تا پایان امسال برگزار شود اما این کار نیازمند مقدماتی است و جلسات پیوسته هفتگی با سازمان امور اداری و استخدامی در این رابطه برگزار می شود.

صحرایی یادآورشد: آنچه که مسلم است اینکه بخش مربیان پرورشی، امور ورزشی و سلامت به یک نقطه ای رسیده و بقیه در حال بررسی است.

وی در رابطه با اجرای قانون رتبه بندی نیز ضمن اینکه این طرح را یکی از کارهای بزرگ دولت سیزدهم توصیف کرد، اظهار داشت: انصافا این دولت حق خود را درباره معلمان به نحو احسن اجرا کرد و من به عنوان نماینده مشترک دولت و معلمان از رئیس جمهور تشکر می کنم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص فرایند بررسی اعتراضات معلمان در اجرای رتبه بندی هم توضیح داد: در جریان بررسی اعتراضات سه حالت پیش می آید، یا اعتراضات وارد است یا وارد نیست یا کاهش رتبه اتفاق می افتد، در دو بخش اول، کل کار به پایان رسیده و احکام جدید افرادی که اعتراضاتشان وارد بوده، در فرایند صدور قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هرکس در رابطه با رتبه بندی خود، اعتراض داشته در فرایند شفاف و دقیق مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: این بررسی ها طبق آئین نامه ماده ۱۴ انجام و مراحل کار به صورت شفاف و دقیق طی شده است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص روند توزیع شیر در مدارس نیز گفت: این کار هنوز فراگیر نشده و دلیل این است که در هفته دو بار شیر و در مجموع ۱۶ میلیون پاکت شیر باید بیش دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس دولتی توزیع شود و از آنجا که این شیرها فرادما هستند، تولید آنها زمان بر است.

صحرایی احیا توزیع شیر در مدارس را اقدام بزرگ دولت سیزدهم بعد از یک دهه عنوان کرد و افزود: جلسات پیوسته در این رابطه با استانداران و صنایع شیر در حال برگزاری است و تلاش می شود در اولین فرصت شیر به دست دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی در سراسر کشور برسد و باید توجه داشت که وزارت آموزش و پرورش آخرین زنجیره توزیع شیر است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا