تشکیل پرونده‌ قضایی برای سقوط بالن‌ تبلیغاتی شهرداری تهران
تشکیل پرونده‌ قضایی برای سقوط بالن‌ تبلیغاتی شهرداری تهران
دادستان عمومی و انقلاب تهران از تشکیل پرونده‌ قضایی در مورد سقوط بالن‌ تبلیغاتی متعلق به شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، علی صالحی در نشست شورای عالی قوه قضاییه افزود: این حاثه منجر به مصدومیت ۶ نفر شده بود.

اخیرا شهرداری تهران اقدام به قرار دادن بالن‌های قرمز رنگ در مناطقی از شهر تهران کرده بود که براساس توضیح شهرداری تهران، هر کدام از این بالن‌ها که در سطح شهر قرار گرفته، نماد یک کارگاه عمرانی برای یکی از پروژه‌های در دست ساخت توسط شهرداری تهران است و شهروندان مناطق مختلف هرجا که این بالن‌ها را دیدند متوجه می‌شوند که یک خدمت و امکان جدید به آن منطقه اضافه خواهد شد.

روز پنجشنبه ۲۵ مهر، بر اثر انفجار و حریق یک بالن تبلیغاتی در غرب تهران ۶ کودک ۱۰ تا ۱۳ ساله دچار حادثه شدند.

روز گذشته (۳۰ مهر)، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید موضوعات ایمنی را درنظر می‌گرفتند، گفت: همه بالن‌های تبلیغاتی در نقاط محصور غیرقابل دسترسی بود ولی به خاطر حادثه هفته قبل، بلافاصله تمام آنها جمع آوری شد.

علیرضا نادعلی شهرستانکی با بیان اینکه ۶ نفر از نوجوانان بخاطر حادثه بالن‌های تبلیغاتی در منطقه ۲۱ آسیب دیدند، افزود: این بالن‌ها در نقاطی که کارگاه عمرانی برقرار بود وجود داشت و کار خلاقانه‌ای بود تا برای مردم بدانند خدمت‌رسانی به آنها در حال انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: جنس گاز این بالن‌ها اشتعال‌پذیر بوده ولی باید ایمنی را در نظر می‌گرفتند؛ البته بچه‌ها از لابلای فنس‌ها وارد شده و چون گاز آنها کم شده بود، وقتی پایین آمده گازش دچار اشتعال شده و بچه‌ها رو مصدوم می‌کند.

نادعلی شهرستانکی با تاکید بر اینکه باید موضوعات ایمنی را درنظر می‌گرفتند، گفت: همه بالن‌ها در نقاط محصور غیرقابل دسترسی بود ولی با این حادثه بلافاصله تمام بالن‌ها جمع شده است؛ امروز با خانواده‌های بچه‌ها ملاقات می‌کنیم، هرچند وضعیت عمومی آنها خوب و حالشان رو به بهبود است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا