تبعات منفی وادادگی فرزندان در فضای مجازی
تبعات منفی وادادگی فرزندان در فضای مجازی
رییس پلیس فتا البرز گفت: وادادگی فرزندان در فضای مجازی تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت که نظارت و دقت نظر خانواده ها در این زمینه ضروری است.

به گزارش نوژان نیوز، سرهنگ “رسول جلیلیان” اظهار کرد: خانواده ها زمان استفاده از فضای مجازی فرزندان خود را مدیریت کنند ضمن اینکه برخی رفتارهای سخت گیرانه با کودکان در خصوص استفاده فضای مجازی نیز نادرست است.

وی اضافه کرد: با شروع بازگشایی مدارس ، خانواده ها باید زمان استفاده فرزندان خود از اینترنت و فضای مجازی را مدیریت کنند تا سبب آسیب های روحی و جسمی به آنها وارد نشود.

جلیلیان گفت: استفاده بی رویه فرزندان از فضای مجازی و اینترنت محدود شدن یادگیری و افت تحصیلی را برای آنان در پی دارد ضمن آنکه بروز مشکلات عصبی و کاهش مهارت‌های ارتباطی، خشونت‌های سایبری، قرار گرفتن در معرض آزار، اذیت و اخاذی از مهم‌ترین تهدیدات این فضا برای کودک و نوجوانان محسوب می‌شود.

وی یاداورشد : همراهی صمیمانه والدین با فرزندان خود در فعالیت های فضای مجازی از آسیب های این فضا پیشگیری کرده و موجب آگاه سازی آنان نسبت به خطرات و تهدیدات استفاده بی رویه از فضای مجازی است.

جلیلیان افزود: والدین می‌توانند از طریق فضای مجازی و برخی سایت‌های آموزشی نسبت به یادگیری و ارتقای سواد سایبری خود اقدام کنند.

رییس پلیس فتا البرز اظهار کرد: امروزه کودکان و نوجوانان زمان زیادی را در روز صرف بازی‌های آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این فعالیت‌ها اغلب به دور از چشم والدین است و در نتیجه نظارتی هم برآنان وجود ندارد.

وی بیان کرد: خانواده ها در این شرایط مسوولیت سنگینی بر عهده دارند که مهمترین آن سواد رسانه ای در بستر فضای مجازی است که باید روش درست رفتار کردن ، همراهی و ارتباط صمیمی با فرزندان خود داشته باشند .

رییس پلیس فتا البرز یادآور شد: پیام رسان‌های خارجی در آموزش مجازی یکی از تهدیدات حوزه آموزشی است و خانواده ها فقط از اپلیکیشن‌های مورد تایید آموزش و پرورش (اپلیکیشن شاد) برای فرزندان خود استفاده کنند.

جلیلیان ، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.