بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال به نیازمندان البرز پرداخت شد
بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال به نیازمندان البرز پرداخت شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: امسال بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال کمک معیشت به حساب نیازمندان این استان واریز شد.

به گزارش نوژان نیوز،رضا البرزی” در نشست خبری با اشاره به اینکه در این نهاد تلاش شده با کمک خیرین و اعتبارات دولتی ، حداکثر امدادرسانی به نیازمندان صورت گیرد افزود :حدود ۲۸ هزار و ۱۲۵ خانوار از نیازمندان البرزی به صورت دائم از خدمات مختلف حمایتی و معیشتی این نهاد در حوزه کمک معیشت ، اشتغال، مسکن، درمان، تسهیلات بانکی ، امور فرهنگی ، حقوقی بهره مند می شوند .

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود پنج هزار و ۱۱۲ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات اشتغال و راهبر شغلی برای مددجویان ایجاد شده ادامه داد: در این مدت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در اختیار مددجویان و نیازمندان استان البرز قرار گرفته است.

البرزی ضمن تاکید بر لزوم انجام فعالیتهای فرهنگی در نهاد انقلابی کمیته امداد افزود : بیش از هشت هزار دانش آموز و دانشجوی البرزی در زمینه تامین کمک‌هزینه تحصیلی، شهریه و سایر نیازهای معیشتی از حمایت کمیته امداد بهره‌مند هستند.

وی گفت: در مجموع امسال بیش از ۹۷۰میلیارد ریال خدمت شامل کمک معیشت ، درمانی ، لوازم ضروری ، جهیزیه ، ودیعه و اجاره مسکن ، تسهیلات کارگشایی و انشعابات آب و برق و گاز به مددجویان مورد حمایت کمیته امداد البرز ارایه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۶ هزار حامی مبلغ بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال به‌حساب یک هزار و ۶۱۷ یتیم و پنج هزار و ۴۵۶ فرزند محسنین واریز کردند.

وی گفت: با توجه به مبلغ واریزی حامیان، به‌طور میانگین ماهانه فرزندان اکرام ۱۵ میلیون ریال و فرزندان محسنین هفت میلیون و ۳۰۰ هزار ریال از طریق کارت‌های عضو شتاب به‌طور مستقیم به‌حساب هر فرزند معنوی واریز می شود.

البرزی با بیان اینکه با مشارکت خیرین و هم افزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مبلغ بیش از ۴۰ میلیارد ریال در اجرای طرح قرض ماندگار و به منظور ارایه تسهیلات به نیازمندان ، در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: ساخت ۳۰ واحد مسکونی امسال برای تامین سرپناه نیازمندان این استان هدفگذاری شده است.

وی افزود: این تعداد واحد مسکونی در سامانه ثبت شده و اعتبار هم جلب می شود.

البرزی بیان کرد: همچنین در حوزه ودیعه مسکن نیز اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریالی پیش بینی شده است.

وی تامین مسکن را از دیگر مولفه های توانمندسازی خواند و افزود: ایتام در این حوزه باید ویژه دیده شوند و با همراهی سایر دستگاهها امیدواریم اعتبارات بیشتری در این زمینه تامین شود.