بیش از سه هزار متعرض به منابع ملی و طبیعی کشور دستگیر شدند
بیش از سه هزار متعرض به منابع ملی و طبیعی کشور دستگیر شدند
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: امسال سه هزار و ۲۷۹ نفر متعرض به منابع ملی و طبیعی در سراسر کشور شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از ایرنا، سرهنگ «علی ملکی آهنگران» در گردهمایی سراسری فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی کشور که در سالن اجتماعات مرکز آموزشی جوانشیر کرج برگزار شد، افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در برخورد با متخلفان در عرصه های ملی اقداماتی داشتند که منجر به تشکیل ۲۰ هزار و ۱۲۰ فقره پرونده در زمینه مواد قانونی حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی شده است.

وی به تشکیل سه هزار و ۴۱۱ فقره پرونده تخلفاتی قاچاق چوب و زغال موضوع ماده ۴۸ اشاره و اظهار کرد: همچنین در این مدت یکهزار و ۴۴۸ فقره آتش سوزی در وسعت ۱۱ هزار و ۵۹۶ هکتار از مراتع و جنگل های کشور رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت:‌همچنین از متخلفان ۲ هزار و ۱۷۷ دستگاه وسیله نقلیه و ۷۰۶ دستگاه تجهیزات کشف و ضبط شد ضمن اینکه در این مدت سه هزار و ۹۳۹ فقره پرونده موضوع ماده های ۵۰، ۴۴ و ۴۳ (چرای غیرمجاز) برای ۷۱۹ هزار و ۸۸۶ واحد دامی تشکیل شده است.

ملکی آهنگران ادامه داد: تشکیل ۱۰ هزار و ۱۸ فقره پرونده موضوع ماده ۵۵ (تصرف اراضی ملی) در مساحت ۲۳ هزار و ۷۴۰ هکتار به ارزش ۲۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال و تشکیل ۲۲۶ فقره پرونده موضوع ماده ۴۹ برای فعالیت یک هزار و ۷۸۰ باب کوره زغال غیرمجاز از دیگر اقدامات انجام شده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

وی اضافه کرد:‌همچنین در این مدت سه هزار و ۶۸۰ فقره اجرای عملیات تبصره یک ماده ۵۵ به مساحت پنج هزار و ۷۵ هکتار به ارزش سه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال و چهار هزار و ۷۴۸ فقره حکم قضایی خلع ید نیز به مساحت ۱۳ هزار و ۱۶۴ هکتار به ارزش ۱۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف برگزاری این گردهمایی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی این گردهمایی ایجاد حساسیت در فرماندهان و مدیران برای حفاظت از عرصه و اعیان جنگل ها و منابع طبیعی کشور است که به صورت ویژه مدنظر است.

وی اظهار کرد: ابلاغ برنامه ها و تدابیر و خط مشی ها به فرماندهان یگان حفاظت سراسر کشور و ایجاد ارتباط و تعامل موثر کاری بین این فرماندهان از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است.

وی ایجاد هم افزایی درونی و تعامل و استفاده از ظرفیت های درونی را از دیگر این اهداف برشمرد و گفت: در درون سازمان تمام نیروهای یگان حفاظت در اختیار این یگان نیستند که برای هم افزایی درونی باید این نیروها به یگان بپیوندند تا پشتیبانی کامل را انجام دهند و نیروهای سرپنجه برای مقابله با متجاوزان را تربیت کنیم.

ملکی آهنگران با اشاره به استفاده از ظرفیت های بیرونی همچون ماموران نیروی انتظامی برای مقابله با متجاوزان عرصه ها، افزود: ما باید با دستگاه قضایی تعامل موثر و تاثیرگذاری داشته باشیم تا با تعامل موثر با یکدیگر جلوی تجاوز متخلفان به عرصه های ملی را بگیریم