بیست هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان طالقان رفع تصرف شد
بیست هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان طالقان رفع تصرف شد
بیست هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان طالقان در روستای سگران از توابع بخش پایین طالقان این شهرستان با حکم قضایی و توسط یگان حفاظت منابع طبیعی مستقر در شهرستان رفع تصرف شده و به انفال بازگردانده شد.

به گزارش نوژان نیوز، پس از صدور حکم قضایی ، با حضور  ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان طالقان موانع و حصار ایجاد شده در اراضی ملی متصرفین پلاک۱۱۲-اصلی موسوم به سگران از توابع شهرستان طالقان به مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع  تخریب و به انفال بازگردانده شد.

 همایون اسماعیلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طالقان با اعلام این مطلب گفت: پس از پیگیری‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و  واحد حقوقی این اداره و طی مراحل قانونی سرانجام دستورهای لازم برای اجرای حکم رفع تصرف اراضی صادر شد و  در نهایت با حضور مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستانهای طالقان، ساوجبلاغ وکرج و همکاری مامورین نیروی انتظامی این اراضی رفع تصرف و به انفال بازگردانده شد.

ایشان با قدردانی از همراهی مسئولان شهرستان به ویژه مراجع قضایی و کارکنان پرتلاش نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان تصریح کرد: از آنجا که منابع طبیعی متعلق به مردم و همچنین آیندگان است، حفاظت از این ثروت‌های خدادادی همکاری و مساعدت همه‌جانبه همه مردم، دستگاه‌ها و مسئولان را می‌طلبد.

همچنین این مقام مسئول از بهره‌برداران و دوستداران طبیعت خواست ضمن ایفای نقش همیار طبیعت در  حفاظت از منابع طبیعی کشور، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی، مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.