به دنبال استقرار بیمارستان بحران در عراق هستیم
به دنبال استقرار بیمارستان بحران در عراق هستیم
استاندار هرمزگان باتوجه به گرمای هوا و نگرانی برای گرمازدگی زائران گفت: در این زمینه علاوه بر تامین دارو، درحال بررسی برای استقرار بیمارستان بحران استانداری در عراق هستیم تا برای نخستین بار در این کشور مستقر کنیم.

به گزارش نوژان نیوز، مهدی دوستی در نشست ستاد اربعین و موکب‌دارن امام حسین (ع) استان هرمزگان اظهار کرد: آنچه برای سفر اربعین باید مورد توجه قرار گیرد ترکیب بی‌خوابی و گرمازدگی هست، بنابراین نیاز است بر روی تامین کولر و ژنراتور برق تمرکز و این اقلام را تامین کنیم.

وی بیان کرد: برای تامین اتوبوس مورد نیاز و افزایش پروازها و تامین یخ برای موکب داران اربعین نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است و باید به نحوی اقدام شود که کمترین مشکل برای زائران و موکب‌داران وجود نداشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: برای تامین آرد موکب داران از ابتدای مردادماه جاری برای دریافت ۱۷۰ تن آرد نامه‌نگاری شده و پیگیری خواهیم کرد بتوانیم سهمیه مورد نظر را تحویل بگیریم، در خصوص نحوه تامین باقی اقلام غذایی مورد نیاز نیز بررسی خواهد شد.

دوستی با تاکید بر تشکیل ستادهای اربعین در سطح شهرستان‌ها تصریح کرد: در خصوص موکب شلمچه نیز مخازن آب تامین شد و کولرهای مورد نیاز و یک سری فرش نیز به زودی تحویل خواهد شد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای تامین برخی اقلام از سوی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان گفت: در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفت و مقرر شد در قالب تامین اقلام از جمله آب معدنی، آبمیوه، ژنراتور و کولر با ستاد اربعین همکاری داشته باشند.

دوستی افزود: تاکنون نشست‌های مختلف ستاد اربعین برگزارشد و برای تامین اتوبوس مورد نیاز و افزایش پروازها و تامین یخ برای موکب داران برنامه‌ریزی صورت گرفته است باید به نحوی اقدام شود که کمترین مشکل برای زائران و موکب‌داران وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: نوکری برای امام حسین(ع) و زائران آن حضرت افتخاری است که نصیب هر انسانی نمی‌شود و موکب داران این افتخار را کسب کرده‌اند.

تاکنون بیش از ۱۶ هزار هرمزگانی برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماج نام نویسی کرده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا