برگزاری بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام در البرز
برگزاری بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام در البرز
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم در جهان اسلام با همت حجت الاسلام مختاری امام جمعه ساوجبلاغ در استان برگزار می شود.

به گزارش نوژان نیوز، «سعید جابری انصاری» افزود: بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام با عنوان “دانش آموز کاتب قرآن کریم” روز دوم بهمن ماه سالجاری ، در مصلی امام خمینی (ره) و مدارس شهرستان ساوجبلاغ با حضور ۶ هزار و ۲۴ دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: ایده شکل گیری رویداد دانش آموز کاتب قرآن کریم که بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم در جهان اسلام است که حاصل برنامه ریزی در اتاق فکر مشترک ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس و همت حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با بیان اینکه۳۰۱۲ نفر از این کاتبان ،دختر دانش آموز و ۳۰۱۲ نفر ، دانش آموز پسر هستند،عنوان کرد: هر صفحه از این مصحف شریف به نیابت از یکی از شهدای دانش آموز انقلاب اسلامی کتابت می شود و این قرآن منحصر به فرد پس از تصحیح و صحافی و تجلید به رهبر فرزانه انقلاب اهدا خواهد شد.

جابری انصاری ، این رویداد را بستری مفید برای توجه بیشتر نوجوانان کشور به قرآن کریم و مفاهیم آن دانست و افزود: با توجه به رهنمودهای عالمانه آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای هماهنگی توسعه قرآنی استان البرز ، که گفته است”سبک زندگی ما باید سبک زندگی دینی و اسلامی باشد در این صورت است که می توان امیدوار بود فرهنگ عمومی قرآن در کشور به خصوص استان البرز گسترش یابد” این رویداد برگزار می شود.