برنامه‌ریزی‌ها در حوزه سالمندی باید دقیق و واقع بینانه باشد
برنامه‌ریزی‌ها در حوزه سالمندی باید دقیق و واقع بینانه باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: با توجه به روند کنونی سالمندی در کشور نباید از آن غافل بود بلکه باید با برنامه ریزی دقیق و به صورت شفاف و واقع بینانه برآورد دقیقی از آن داشت و در مسیر صحیح حرکت کرد.

به گزارش نوژان نیوز، ابوالفضل رفیعی در جلسه شورای سالمندی استان با بیان اینکه سالمندی ارتباط تنگاتنگی با موضوع جمعیت دارد، افزود: برای جلوگیری از روند رو به رشد سالمندی و پیشگیری از بحران‌های آتی، قانون جوانی جمعیت لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه باید تمامی مسائل مورد نیاز در سند ملی سالمندی استان و آیین نامه های مربوطه دیده شود، اظهار داشت: در این حوزه اقدامات عملیاتی مورد نیاز به صورت فوریتی، در قالب برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت مد نظر قرار گیرد.

این مسوول با تاکید بر اینکه دبیرخانه شورای سالمندی با جدیت، محوریت و راهبری در ارتباط بخشی برای پیشبرد کارها بیش از گذشته نقش آفرینی کند گفت: این برنامه به صورت ماهانه و به طور مستمر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برنامه های این قشر در بعد استانی و بعد ملی رصد و با دقت بیشتری انجام گیرد، اظهار داشت: هر چند گروه های آماری مشخصی در خصوص سالمندان وجود دارد اما با تولی‌گری پیش بینی شده، مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: وضعیت کنونی جمعیت باید بررسی و از طرفی آنالیز جمیعتی نیز انجام شود، برنامه ها ریزی ها و تقویت زیرساخت های مورد نیاز نیز مبتنی بر این امر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در حوزه سالمندی تسهیلگری و تقویت مراکز غیر دولتی است، تصریح کرد: این نوع مراکز باید بیش از گذشته پای کار باشند تا در تحقق اهداف ترسیم شده موفق عمل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: دولت باید نقش نظارتی خود را در حوزه سالمندی جهت تحقق اهداف پیگیر باشد و در این ارتباط سازمان بهزیستی نیز در انجام وظایف تعریف شده کمک حال باشد.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن اطلاع رسانی ها یادآورشد: همچنین در خصوص توانمند سازی به ویژه خانواده های دارای سالمند می توان آموزش‌ها و یا کمک‌های مورد نیاز را ارائه داد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا