بخشی از خدمات زیرساختی در بافت های فرسوده البرز محقق شد
بخشی از خدمات زیرساختی در بافت های فرسوده البرز محقق شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اهمیت موضوع بازآفرینی و نوسازی بافت های قدیمی و سکونتگاه های غیر رسمی استان اعلام کرد: در کنار ترغیب مردم به بازسازی بافت های فرسوده بخشی از خدمات از جمله ساخت مدرسه و درمانگاه در محله های قدیمی استان محقق شده است.

به گزارش نوژان نیوز، رضا خالقی گفت : اداره کل راه و شهرسازی استان بر حسب تکالیف ذاتی و مسوولیت‌ اجتماعی و حرفه‌ای خود اجرای پروژه های روبنایی در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان را در دست اقدام دارد که برخی از این پروژه‌ها از جمله مدرسه حبیب‌ابن‌مظاهر در آق تپه کرج از محل منابع سازمان بازآفرینی شهری و تولی‌گری اداره کل راه و شهرسازی استان بهره برداری شده است.

وی افزود: ساخت فرهنگسرای مهدی آباد چهارباغ ، پایگاه امداد و نجات درخط چهار حصار کرج ، احداث کلانتری و مرکز درمانی در بافت های فرسوده کرج از دیگر اقدامات به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل قولنامه ای بودن املاک حوزه بافت های فرسوده البرز با هماهنگی دستگاه قضایی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یک کمیسیون برای سند دار شدن اراضی قولنامه ای در حوزه بافت های فرسوده استان تشکیل شده است .

وی تاکید کرد: تلاش ها براین است تا با مشارکت مردم و انبوه سازان زمینه نوسازی کامل تمام بافت های فرسوده استان فراهم شود.

استان البرز بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی دارد که که در ۲ سال اخیر حدود ۳۰۰ واحد مسکونی در این بافت ها نوسازی شده است.