ایران قوی لازمه داشتن مدارسی قوی است
ایران قوی لازمه داشتن مدارسی قوی است
رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش وپرورش، ایران قوی را لازمه داشتن مدارسی قوی دانست وگفت: برای ساختن ایران قوی نیازمند مدرسه قوی هستیم که این امر نیز با علم آموزی و حضور دانش آموزان در مدرسه اتفاق می‌افتد.

به گزارش نوژان نیوز، محسن زارعی در آیین نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس در هرمزگان که به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی دخترانه محبوبه دانش برگزارشد، با اشاره به اینکه تعطیلی ۲ ساله مدارس به خاطر بیماری کرونا خسارت جبران ناپذیری به نظام تعلیم و تربیت کشور وارد کرد، افزود: دشمن تمام تمرکزش براین بود که سال گذشته نیز مدارس تعطیل باشد، چرا که به خوبی فهمیده است ایران قوی با داشتن مدرسه قوی تحقق پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته بحران‌هایی در حوزه نظام تعلیم و تربیت ایجاد شد که خانواده‌ها نیز آن را به خوبی لمس کردند که جدای از تعلیم و تربیت، تنها نگهداری فرزندانشان در منزل بسیار سخت و دشوار بوده است.

نماینده وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: هدف از مدرسه رفتن، تنها یاد دادن کتاب درسی نیست بلکه تعلیم و تربیتی بوده که در فضای مدرسه و در گروه همسال و باهم بودن و تحت مدیریت معلمان اتفاق می‌افتد.

زارعی با اشاره به اینکه همگی باید دست به دست هم دهیم و مدارس را قوی کنیم تا به ایران قوی برسیم، گفت: این امید صادق و نویدی از سوی رهبر معظم انقلاب است که ایران به پشتوانه شما دانش آموزان عزیز هر روز آبادتر و به قدرت اول جهانی تبدیل می‌شود.

 

مسیر قوی‌تر شدن ایران از مدرسه قوی می‌گذرد

استاندار هرمزگان نیز در این آیین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مسیر قوی شدن ایران از مدرسه قوی می‌گذرد و باید تلاش کنیم و هر نوع فداکاری را در جهت پیشرفت کشور انجام بدهیم.

مهدی دوستی با تاکید بر اینکه ‌آموزان نور چشمان ملت و سرمایه کشور و امید ایران هستند، اظهار کرد: معلمان در رشد و تعلیم دانش‌آموزان محور اصلی هستند و می‌طلبد دانش آموزان نیز از معلمان خود الگوبرداری کرده و به رشد علمی آینده کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: آموزش در ابعاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اولویت مهم ما در استان است، در حوزه سخت‌افزاری در دولت سیزدهم در سطح استان افزون‌بر ۲ هزار کلاس درس جدید به ظرفیت قبلی افزوده شده و ۲۸ هنرستان جوار نیز افتتاح شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه مهارت آموزی اولویت اصلی است، اظهار کرد: در بُعد دانشگاه‌ها نیز دانشکده پزشکی در شرق و غرب استان از امسال دانشجو می‌پذیرد و عملیات اجرایی دانشگاه نفت، شیمی و متالورژی امسال آغاز خواهد شد و دانشگاه فرهنگیان استان نیز توسعه خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار نیازمند تمرکز بر روی مسئله آموزش است، تصریح کرد: معلمان رکن اصلی آموزش هستند و از سوی دیگر باید به این قشر زحمت کش توجه بیشتری شود؛ در دولت سیزدهم مباحث مختلف و تصمیمات معطل زیادی از جمله رتبه‌بندی معلمان به سرانجام رسید اما بازهم باید به معلمان توجه بیشتری شود.

دوستی در ادامه گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با آغازین روزهای ماه مهر دارای یک پیام است، این ۲ مسئله سبب ماندگاری یکدیگر شده‌اند اگر رزم دانش آموزان در دفاع مقدس نبود این برگ زرین تاریخ کشور رقم نمی‌خورد و اگر دفاع مقدس نبود، امنیت امروز نبود که دانش آموزان بتوانند با هویت خود و در آرامش تحصیل علم کنند.

 

دانش‌آموزان راه تحقق ایران قوی را هموارتر کنند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این آیین با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی جدید برای خانواده ایرانی روز با برکتی است، گفت: شعار انتخاب شده برای بازگشایی امسال «ایران قوی، مدرسه قوی»، به این معنی است که راه ایران قوی از مدرسه قوی می‌گذرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با ذکر این‌نکته که نگاه‌ دوست و دشمن به مدارس ایران است، عنوان کرد: شما دانش‌آموزان با علم آموزی و تلاش خودتان می‌توانید راه تحقق ایران قوی را هموارتر کنید که اقدامی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: مدرسه باید مظهر تربیت، صداقت، معنویت و دانش باشد اما دشمن می‌داند که با فتح مدارس می‌تواند ایران را فتح کند به همین جهت برنامه‌ریزی‌هایی را برای به انحراف کشاندن مدارس ما تدوین کرده بود اما با شکست مواجه شد.

امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: مثلث اساسی تربیت شامل خانواده، مدرسه و معلمان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا انجمن اولیا و مربیان مدارس تشکیل و رابطه آن‌ها برای ارتقای سطح آموزش و تربیت دانش‌آموزان تقویت شود، که برای تحقق این امر نیازمند تدوین برنامه دقیقی از سوی اداره‌کل آموزش وپرورش هستیم.

همزمان با زنگ مهر و مقاومت، ۴۳۰ هزار دانش آموز هرمزگانی در مقاطع مختلف تحصیلی راهی مدارس استان شدند که امر آموزش این دانش آموزان برعهده ۲۸ هزار معلم است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا