انقلاب اسلامی بستر مناسب را برای مشارکت خیران مدرسه‌ساز ایجاد کرد
انقلاب اسلامی بستر مناسب را برای مشارکت خیران مدرسه‌ساز ایجاد کرد

به گزارش نوژان نیوز، محمد مهدی کاظمی در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی آموزش و پرورش شهرستان ملارد اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی است تا بخشی از افتخاراتی که در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی با مشارکت همه مردم اتفاق افتاده نمود پیدا کند و ارائه شود. این مسئول خاطرنشان […]

به گزارش نوژان نیوز، محمد مهدی کاظمی در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی آموزش و پرورش شهرستان ملارد اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی است تا بخشی از افتخاراتی که در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی با مشارکت همه مردم اتفاق افتاده نمود پیدا کند و ارائه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از آرمانهای امام راحل عدالت اجتماعی بود و مهمترین وجه این مهم عدالت آموزشی و تربیتی است.

کاظمی افزود: پوشش تحصیلی دانش آموزان ما در یش از پیروزی انقلاب الامی کمتر از ۴۵ درصد بود، امروز به برکت انقلاب اسلامی پوشش تحصیلی دانش آموزان به بیش از ۹۵ درصد در سال جاری رسیده است.

وی اضافه کرد: پوشش تحصیلی دختران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها در دوره دبیرستان و متوسطه در مجموع یک میلیون نفر بود که هم اکنون این میزان به بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در دبیرستان ها و هنرستان های کشور رسیده است.

فرماندار ملارد: یکصد کلاس درس به سرانه آموزش شهرستان اضافه می شود

نقش خیران مدرسه‌ساز در اعتلای تعلیم و تربیت ماندگار است

فرماندار ملارد نیز در آیین گفت:شهرستان ملارد دارای ۸۱ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ فرهنگی است که برای سال تحصیلی آینده نیاز به ۲۱۰ کلاس درس جدید دارد.

جابرکریمی افزود:به همت اعضای فعال خیران مدرسه ساز و با همراهی مسئولان و خیران نیک نام شهرستان هم اکنون ۱۱ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس با پیشرفت ۱۰ تا ۷۰درصد در حال احداث است که پیش بینی می شود این مدارس در سال آینده به سرانه آموزشی اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به نیت نام امیر المومنین (ع) ساخت ۱۱۰ کلاس درس در قالب هشت مدرسه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در ملارد آغاز شد که نوید خوبی برای توسعه فضای آموزشی این شهرستان است.

در این آیین عملیات اجرایی احداث ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه خیر ساز در محله نصیرآباد شهرستان ملارد با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، فرماندار ملارد، اعضای مجمع خیران و جمعی از مسئولان شهرستانی آغاز شد.

این واحد آموزش با (دبیرستان دخترانه شقایق زرگر، دبستان دخترانه شهرزاد زرگر) به همت خیر نیک اندیش حاج محمد حسن زرگر در ۲ قطعه هزارو ۵۰۰ متر مربعی احداث خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا