انجام خدمات گردشگری خانواده ایثارگر از طریق سامانه شاهد سیر
انجام خدمات گردشگری خانواده ایثارگر از طریق سامانه شاهد سیر

به گزارش نوژان نیوز جلسه هماهنگی نحوه ارائه خدمات زیارتی و گردشگری به خانواده معزز شاهد و ایثارگر با حضور میثم جعفری، مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری و سیاحتی کوثر و مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساختمان شهید رسول‌زاده به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.  مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری […]


به گزارش نوژان نیوز

جلسه هماهنگی نحوه ارائه خدمات زیارتی و گردشگری به خانواده معزز شاهد و ایثارگر با حضور میثم جعفری، مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری و سیاحتی کوثر و مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساختمان شهید رسول‌زاده به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد. 

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری و سیاحتی کوثر در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سال ۱۴۰۲ و سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ و همچنین تغییرات ایجاد شده در حوزه گردشگری، گفت: در سال جاری با هدف ایجاد عدالت به منظور استفاده برابر و دسترسی تمامی خانواده معظم شهدا و ایثارگران به خدمات تعیین شده، کلیه خدمات گردشگری از طریق نشانی اینترنتی «شاهد سیر» به آدرس https://shahedseyr.ir انجام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه به صورت مستقیم از خدمات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

جعفری افزود: این سامانه در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ توسط شهید آیت‌الله رئیسی رونمایی شد و یادگار خوبی از ایشان برای خانواده معزز شاهد و ایثارگر به جای ماند. 

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر ادامه داد: در این سامانه با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران، برای تمامی خانواده معزز شاهد و ایثارگر، کیف پولی در نظر گرفته و خانواده معزز شاهد و ایثارگر می‌توانند هزینه‌های اقامتی خود را از طریق این بن کارت پرداخت نمایند.

جعفری افزود: مخاطبین این طرح همچنین می‌توانند از این بن کارت در سایر مراکز تفریحی، سیاحتی و رستوران‌های طرف قرارداد استفاده کنند.

وی در خصوص ظرفیت‌های گردشگری سازمان گفت: تا سال گذشته این سازمان حدود ۷۰۰ تخت در هتل‌ها و مجتمع‌های اقامتی تحت پوشش برای خانواده معزز شاهد و ایثارگر در اختیار داشت که با اضافه شدن موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار به سازمان، این ظرفیت تا ۲۰۰۰ تخت در سراسر کشور افزایش خواهد یافت. 

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر در خصوص اعتبار درنظر گرفته شده برای این طرح گفت: در سال گذشته میزان اعتبار تخصیص یافته برای خدمات گردشگری ۹۰۰ میلیارد ریال بود که با حمایت دکتر قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگان و پیگیری‌های همکاران معاونت فرهنگی این اعتبار در سال جاری به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. 

 جعفری در پایان گفت: خانواده معزز شاهد و ایثارگر می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانی اینترنتی «شاهد سیر» به آدرس https://shahedseyr.ir مراجعه نمایند.



منبع