الزام جدیت در آگاهی‌بخشی مردم از خدمات دولت
الزام جدیت در آگاهی‌بخشی مردم از خدمات دولت
فرماندار شهرستان نظرآباد در نشست با سرپرست صندوق استان گفت: جهت رفع دغدغه مردم برای آینده باید نسبت به تحقق اهداف دولت و صندوق اهتمام ببخشیم.

به گزارش نوژان نیوز، نشست حسین بغدادی، فرماندار شهرستان نظرآباد با فواد محمدی، سرپرست صندوق استان با حضور معاون برنامه ریزی و بودجه فرمانداری و بخشداران بخش مرکزی و تنکمان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست فرماندار شهرستان نظرآباد با اشاره به الزام آگاهی بخشی خدمات دولت به مردم گفت: خدمات دولت متعلق به مردم می باشد و مردم باید نسبت به خدماتی که دولت ارائه می دهد آگاهی کامل داشته باشند.

بغدادی تاکید کرد: جامعه هدف باید نسبت به نقش دولت در پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه و سایر خدمات و مزایا در این صندوق هوشیار شوند و از این خدمات بهره ببرند‌.

فرماندر شهرستان نظرآباد تصریح کرد: با توجه به اختیاری بودن عضویت در صندوق، لازمه ارائه خدمات به مردم ارتباط مستمر با دستگاه های اجرایی مرتبط، شرکت در جلسات و گردهمایی های مرتبط، برپایی میز خدمت در مناطق جامعه هدف و همچنین استفاده از تمام ظرفیت ها و فرصت های اطلاع رسانی می باشد.

محمدی سرپرست صندوق استان نیز با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر مبنای اصل ۲۹ قانون اساسی که بهره مندی از بیمه اجتماعی را حق همگانی تمامی آحاد جامعه می داند و براساس مصوبه هیئت وزیران تشکیل شده است.

محمدی بیان داشت: رسالت صندوق ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف در راستای حفظ کرامت افراد در زمان ناتوانی،پیری و یا فوت سرپرست خانواده است.

وی افزود: در ابتدای تأسیس صندوق فقط روستائیان و عشایر می توانستند از خدمات صندوق استفاده نمایند که با گذشت زمان اقشار دیگری از جمله ساکنین شهرهای زیربیست هزار نفر جمعیت، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، شاغلین حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، شاغلین حوزه مشاغل خانگی و مشاغل فصلی، کشاورزان غیرساکن در روستاها، زنبورداران، قالی بافان و غیره نیز به زمره جامعه هدف صندوق اضافه شدند.

سرپرست صندوق استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با حمایت مجموعه وزارت کشور در شهرستان نظرآباد بتوانیم ضریب پوشش صندوق در این شهرستان را تعمیم دهیم.